Hustler Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 fikk nettop en bot på 2000 kroner pga at den ene pæra på glasset har gått.. tydelivis... uansett jeg har kjøpt disse lyktene http://autoshineshop.no/catalog/product ... e74e72d143 må jeg kjøpe rød pære for at det skal lyse rødt, eller holder det med en vanlig.. neon som vet dette?? må få bytta så fort som mulig kan jeg f.eks bruke pærene fra org lyktene mine..?? som jeg byttet disse i mot.. de ligger jo bare i garasjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Bare litt OT: jeg ble stoppet på en slik kontroll for noen uker siden kl 03 om natten, og jeg hadde ikke bremselys(!). Begge de pærene hadde gått. Når jeg sjekket når jeg kom hjem, så var det faktisk fem pærer som hadde gått (2x bremselys, 2x kjørelys (bak) og 1x skiltlys). Jeg fikk ingen bot, ingen mangellapp. Bare at *jeg må kjøre hjem og forbedre det straks* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Synd ikke loven er lik for alle. Noen ganger får man advarsel og andre ganger får man bot. Kommer helt an på humøret til den snuten som er på jobb. Det for dårlig syns jeg. Loven skal være lik for alle uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hustler Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2005 okey.. men ingen som kan svare på det med pærene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Prøv med de vanlige pærene fra orignal lykta først, og går det ikke så får du prøve å få tak i røde pærer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Mest sansynlig så setter du i blanke, vanlige pærer i hele lykten utenom blinklys, hvor du sikkert må ha oransje pærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Det er da bare å kjøpe en pære på benserten. Er det feil, kan du bytte eller få pengene tilbake. Eller hva med å faktisk ta ut pæra som er gått, og se på den hvordan den ser ut? Alt mulig skal man spørre om hjelp til også... Å få bot for det er jo helt på trynet. Det er jo bare å si at den virket da du gikk rundt å sjekket før du kjørte avgårde. De kan jo ikke motsi deg der. Lyspærer går jo i stykker når man minst ønsker det/og når man har bruk for de. . Mangellapp er helt naturlig avslutning på en slik sak. Jeg tror jeg ville forfulgt denne saken - om du ikke hadde en mangellapp fra sist uke på samme pæra da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Synd ikke loven er lik for alle. Noen ganger får man advarsel og andre ganger får man bot. Kommer helt an på humøret til den snuten som er på jobb. Jeg tipper alder på sjåfør også spiller inn... en 18-åring i styla BMW får nok lettere bot enn en 50-åring i Toyota Avensis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Har merka at det er en tendens, i alle fall i baklyktene mine (E36), at pæreholderne og selve lykta har litt dårlig kontakt, og at risting kan føre til at de slukker. I såfall er det bare å rikke litt på dem, så lyser de igjen... Eller legge en liten klump med loddetinn på kontaktpunktene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Har du reserve pærer i bilen kan de ikke gi deg bot,det er lovfestet. Men gåen pære,og ingen reserve=bot Derfor det er så kjekt å ha en sånn universal pærepakke fra f.eks biltema i hanskerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Må vell bare ha en orange pære ? For er jo hvit den orginale, og gult glass/plastikk bremseplastikken er jo rød så.. :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Snut er ut. Det er ikke alle som er rasshøl, men det finnes av dem der ute Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Men hvordan skal man teste om bremselys/ryggelys virker? Er ikke alltid man har mulighet til å teste det på en vegg før man kjører. Og man skal jo teste dette VÆR gang. Jeg tenker da på de gangene man kjører alene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Mekk et speil på en teleskopstang. "da-ah" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Har vært ute for det der selv 2 ganger, hver ganger går jeg å banker litt på lykta og så lyser det igjen (hovedlys bak). Får man bot for noe sånt så burde man uttrykke sin mening. For dette er rett å slett flisespikkeri i loven. Baklys kan man om umulighet vite er defekt med mindre man har sensor som gir lys i dashen. Mener faktisk V***o 240 har dette orignalt... (banne i kirka ja). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå