Gå til innhold

fikk bot.. pga en pære i baklykta..trenger hjelp

Hustler
 Share

Anbefalte innlegg

fikk nettop en bot på 2000 kroner pga at den ene pæra på glasset har gått.. tydelivis... uansett jeg har kjøpt disse lyktene

http://autoshineshop.no/catalog/product ... e74e72d143

må jeg kjøpe rød pære for at det skal lyse rødt, eller holder det med en vanlig.. neon som vet dette??

må få bytta så fort som mulig

kan jeg f.eks bruke pærene fra org lyktene mine..?? som jeg byttet disse i mot.. de ligger jo bare i garasjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt OT:

jeg ble stoppet på en slik kontroll for noen uker siden kl 03 om natten, og jeg hadde ikke bremselys(!). Begge de pærene hadde gått. Når jeg sjekket når jeg kom hjem, så var det faktisk fem pærer som hadde gått (2x bremselys, 2x kjørelys (bak) og 1x skiltlys).

Jeg fikk ingen bot, ingen mangellapp. Bare at *jeg må kjøre hjem og forbedre det straks*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare å kjøpe en pære på benserten. Er det feil, kan du bytte eller få pengene tilbake. Eller hva med å faktisk ta ut pæra som er gått, og se på den hvordan den ser ut? Alt mulig skal man spørre om hjelp til også... :?

Å få bot for det er jo helt på trynet. Det er jo bare å si at den virket da du gikk rundt å sjekket før du kjørte avgårde. De kan jo ikke motsi deg der. Lyspærer går jo i stykker når man minst ønsker det/og når man har bruk for de. ;) . Mangellapp er helt naturlig avslutning på en slik sak. Jeg tror jeg ville forfulgt denne saken - om du ikke hadde en mangellapp fra sist uke på samme pæra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd ikke loven er lik for alle. Noen ganger får man advarsel og andre ganger får man bot. Kommer helt an på humøret til den snuten som er på jobb.

Jeg tipper alder på sjåfør også spiller inn... en 18-åring i styla BMW får nok lettere bot enn en 50-åring i Toyota Avensis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merka at det er en tendens, i alle fall i baklyktene mine (E36), at pæreholderne og selve lykta har litt dårlig kontakt, og at risting kan føre til at de slukker. I såfall er det bare å rikke litt på dem, så lyser de igjen...

Eller legge en liten klump med loddetinn på kontaktpunktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute for det der selv 2 ganger, hver ganger går jeg å banker litt på lykta og så lyser det igjen (hovedlys bak).

Får man bot for noe sånt så burde man uttrykke sin mening. For dette er rett å slett flisespikkeri i loven. Baklys kan man om umulighet vite er defekt med mindre man har sensor som gir lys i dashen.

Mener faktisk V***o 240 har dette orignalt... (banne i kirka ja).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...