c_ellef Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Har hatt litt dårlig erfaring med If forsikring som jeg vil dele med dere, så ikke dere havner i samme fella. Våren 2005 så var jeg og besøkte en kamerat i Sandnes. Etter en lang kjøretur og litt sliten i hodet så klarte jeg å rygge i hans garasjeport. Porten ble ikke betydelig skadet. Den er laget av aluminiumsplater med noe skumlignende greier i midten. Vi fikk presset bulken ut igjen og porten fungerte slik den skulle. Litt utskiftning av plater og noen nye fester så ville den være fin som ny igjen. Siden dette var en god kamerat så regnet jeg med at han ville finne en reparatør. Men nei, han ville benytte min forsikring. Jeg kontaktet If og hørte med dem hvordan saksgangen ville være. Jeg ble informert om at først ville en takstmann sendes ut for å se på skaden, deretter ville det ble laget en skaderapport med pris, jeg ville blir kontaktet slik at jeg kunne velge om jeg ville ta dette på min forsikring eller betale selv. Dette ble så absolutt ikke gjort. Min tidligere kamerat handlet fullstendig i skjul uten å fortelle meg noe. Han tok kontakt med If. Takstmannen der skulle snart på ferie, så han ba han om å sende bilder av skaden, han hadde ikke tid til å se på det selv. Takstmannen tok seg heller ikke tid til å sjekke priser på nye garasjeporter, det fikk min tidligere kamerat i oppgave og gjøre. Plutselig en dag fikk jeg brev i posten om at jeg ville nå gå fra 50% bonus til 20% bonus. Forsikringsutbetalingen for en standart port ville bli 35.000,- !!!!!!!!! If hadde da aldri kontaktet meg! Jeg har ikke skrevet under på noe skademelding eller noen ting. Forsikringsselskapet satte da sin fulle lit til skadelidte. Bildene han sendte var selvfølgelig tatt før vi fikk rettet ut porten. Jeg trodde at det var jeg som var kunden, men If har absolutt ikke jobbet for meg. Det må jo være også i deres interesse å betale ut minst mulig. Så da vet dere at hvis noen skader deres bil eller noe på deres eiendom og har forsikring i If så er det bare å ta frem slegga og smelle til litt ekstra. Send så bilder og få skyhøy utbetaling. Jeg sjekket selv med garasjeportleverandøren og utga meg for å ha en identisk skadet port som han andre. Jeg lurte da på om denne skaden ville la seg reparere. "Ja, det er inget problem fikk jeg opplyst". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Dårlig gjort av kompisen din da. Bank han først. Men så til saken: Dette bør du virkelig ta opp med IF og kjøre knallhardt på. Dette er for dårlig. Snakk med en advokat. Kanskje det lønner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Momentelsker Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 #Våren 2005 så var jeg og besøkte en kamerat i Sandnes. Etter en lang kjøretur og litt sliten i hodet så klarte jeg å rygge i hans garasjeport" Fortsatt kameraten din? Forlang å få reparere porten sjøl med fagmann. Garantert billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 For det første, dette er ikke kameratslig gjort. Enhver "venn" ville vært behjelpelig i sånne tilfeller. Det er klart han ikke skal lide skade av at du rygget inn i porten, men det finnes alltid en praktisk løsning til beste for begge. For det andre, dette har ikke If lov til. Det er mulig forbrukerombudet kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Tja... Kanskje ikke en veldig god kompis da eller? Jeg ville aldri gjort noe sånt mot en kompis, men men. Gjør som TrondK sier... Ta kontakt med IF, de gjør mye rart, så du kan sikkert løse dette/få mer bonus igjen hvis du står på krava Ellers så starter vel alle med 20% bonus, så da kan du bytte selskap, siden du allerede er på 20%... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2005 Det var en god kamerat, men jeg har ikke noe særlig kontakt med han lengre. Hadde noen venner av meg skadet noe av min eiendom, så ville jeg hatt interesse i å gjøre det billigst mulig for dem. Man lærer fort om mørkesidene til folk når det kommer penger inn i bildet. Jeg har kjørt hardt på om forsikringsselskapet. Han takstmannen sa at ha dde mange års erfaring med garasjeporter og var meget kompentent til å uttale seg om denne skaden. Jeg filmet porten etter at vi hadde rettet den ut, den virket fint da i mine øyne. Hadde nok bare trengt en liten oppretting av en reparatør. Men nå er jeg så lei av hele If at jeg har meldt bilen inn i Gjensidige. Skal aldri bruke det selskapet igjen. Fikk ganske bra deal i Gjensidige gjennom NITO. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Den "vennen" hadde jeg kuttet ut direkt !! Det der er så langt fra kammeratslig gjort det kan få blitt !! Pokker ta slike folk ! Hadde han enda delt penga med deg så.. (forutsatt at historien din stemmer da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 skikkelig Kompis vi snakker om her... Forsikringsselskap er altid sære.. rart at venner gjør slike ting .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Har ikke akkurat gode erfraringer med IF jeg heller... Kommer aldri til å tegne forsikring der i framtiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 skikkelig Kompis vi snakker om her... Forsikringsselskap er altid sære.. rart at "venner" gjør slike ting .. Ville ikkje akuratt kalle det en venn, men greit nok. Håper du ikkje snakker mer med han, hørest jo nesten ut som forsikrings-svindel dette her. Eg hadde tatt kontakt med advokat og latt han sett på saken, så lenge du ikkje har skrevet under på noe kan IKKJE forsikringsselskapet foreta seg noe, og det dei gjør SKAL du ha samtykket i. Og forstod eg deg rett var det jo bevis med skaden og bevis etter "dere" hadde "fikset" porten så da burde det jo vert betydleg lettere. Eg hadde ALDRI gjort noe slikt vist en kompis kjørte på portene her, sikkeleg RÅTTEN gjort. Men, kordan gjekk det med bilen din da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 ...dette er ikkje nokon venn, men ein snyltar! Har ellers kjemprgod erfaring med IF berre så det er sagt. Mitt tips er å bruke ein lokal agent som jobbar for forsikkringselskapet...han vil vere oppteken av å yte service etter som han har provisjon og er nødt å få lojale og gode kundar. Brukar sjølv ein agent for IF, og har fått ein heilt ny oppfatning av det å vere forsikkringskunde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 ta med den kompisen på neste års elgjakt... bytta fra IF til annet selskap nå og de tar halvparten i premie! ned fra 12k til 6k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Har ikke akkurat gode erfraringer med IF jeg heller... Kommer aldri til å tegne forsikring der i framtiden.. Jeg super erfaring med IF jeg. Betaler 10.500 i året for full kasko med motorhavari forsikring og 12000km på min E30 M3. Riktig nok på min far men di vet at det er min bil. Har en E30 316i på meg selv hos dem, den betaler jeg 3500 i året med ansvars forsikring. Krasjet med min fars X5 i sommer, og da jobbet di på spreng med å renvaske meg trass i sterk motastand fra motpartens selskap, Gjensidige. Var egentlig et tvilstilfelle, men de fikk igjennom "vårt" synspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Har ikke akkurat gode erfraringer med IF jeg heller... Kommer aldri til å tegne forsikring der i framtiden.. Jeg super erfaring med IF jeg. Betaler 10.500 i året for full kasko med motorhavari forsikring og 12000km på min E30 M3. Riktig nok på min far men di vet at det er min bil. Har en E30 316i på meg selv hos dem, den betaler jeg 3500 i året med ansvars forsikring. Krasjet med min fars X5 i sommer, og da jobbet di på spreng med å renvaske meg trass i sterk motastand fra motpartens selskap, Gjensidige. Var egentlig et tvilstilfelle, men de fikk igjennom "vårt" synspunkt. Til dags dato tror jeg ikke jeg har kommet over noe forsikrings selskap som har gidd fra seg penger uten en fight. Da leiligheten min brant, sendte de en gammel politi-etterforsker for å "avhøre" meg om brannen... Der måtte det trulser om advokat og rettsak til for å få utbetalt ynkelige 32000,- for noen svidde klær. Huseieren var ikke like heldig, hun mente at huset var totalskadd, forsikringsselskapet mente det kunne restuareres?! Hun kontaktet flere uavhengige takstmenn som kom til samme konklusjon som henne... Det hele endte med at hun måtte ta seg opp lån og ta husrivingen/delvis oppbygging på sin egen kappe. Det skal nevnes at denne saken ikke omhandlet IF, men jeg ville få fram synspunktet mitt på at forsikringsselskaper driver nesten en form for legal svindel. En betaler år ut og år inn, og når det først skjer noe så snur de ryggen til.. (rimer jo nesten å, kanskje et nytt slagord ) En annen historie; jeg ble påkjørt på bakskjermen på min 88 Golf GTI, jeg fikk av IF skylden for den "påkjørselen"?! Da var det på nytt ut med trusler om rettsak og advokater som resulterte i at jeg fikk den svimlende summen av 4500,- til utretting av bulk og lakkering. Hadde også en BMW som ble nøkkelstjelt. Personen ble i rettsaken dømt til å betale meg for skadene på bilen, men hadde selvfølgelig null i inntekt. IF tilydde meg 3500 for å dekke utgiftene mine med frakt av bilen med taubil?? Så min konklusjon er å ikke stole blindt på store selskaper som Vesta, IF etc.... Men det varierer vel som så mye annet fra person til person hvordan en blir behandlet av kundebehandlere/etterforskere. Beklager om dette ble en for stor avsporing fra tråden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Har ikke akkurat gode erfraringer med IF jeg heller... Kommer aldri til å tegne forsikring der i framtiden.. Jeg super erfaring med IF jeg. Betaler 10.500 i året for full kasko med motorhavari forsikring og 12000km på min E30 M3. Riktig nok på min far men di vet at det er min bil. Har en E30 316i på meg selv hos dem, den betaler jeg 3500 i året med ansvars forsikring. Krasjet med min fars X5 i sommer, og da jobbet di på spreng med å renvaske meg trass i sterk motastand fra motpartens selskap, Gjensidige. Var egentlig et tvilstilfelle, men de fikk igjennom "vårt" synspunkt. Til dags dato tror jeg ikke jeg har kommet over noe forsikrings selskap som har gidd fra seg penger uten en fight. Da leiligheten min brant, sendte de en gammel politi-etterforsker for å "avhøre" meg om brannen... Der måtte det trulser om advokat og rettsak til for å få utbetalt ynkelige 32000,- for noen svidde klær. Huseieren var ikke like heldig, hun mente at huset var totalskadd, forsikringsselskapet mente det kunne restuareres?! Hun kontaktet flere uavhengige takstmenn som kom til samme konklusjon som henne... Det hele endte med at hun måtte ta seg opp lån og ta husrivingen/delvis oppbygging på sin egen kappe. Det skal nevnes at denne saken ikke omhandlet IF, men jeg ville få fram synspunktet mitt på at forsikringsselskaper driver nesten en form for legal svindel. En betaler år ut og år inn, og når det først skjer noe så snur de ryggen til.. (rimer jo nesten å, kanskje et nytt slagord ) En annen historie; jeg ble påkjørt på bakskjermen på min 88 Golf GTI, jeg fikk av IF skylden for den "påkjørselen"?! Da var det på nytt ut med trusler om rettsak og advokater som resulterte i at jeg fikk den svimlende summen av 4500,- til utretting av bulk og lakkering. Hadde også en BMW som ble nøkkelstjelt. Personen ble i rettsaken dømt til å betale meg for skadene på bilen, men hadde selvfølgelig null i inntekt. IF tilydde meg 3500 for å dekke utgiftene mine med frakt av bilen med taubil?? Så min konklusjon er å ikke stole blindt på store selskaper som Vesta, IF etc.... Men det varierer vel som så mye annet fra person til person hvordan en blir behandlet av kundebehandlere/etterforskere. Beklager om dette ble en for stor avsporing fra tråden... Jeg bruker samme kundebehandler som min far, og har et meget bra forhold til ham. Tror nok det hjelper å finne en person som man får en "kontakt" med, og som jobber for kunden og ikke selskapet. Som sagt bare fint å si om IF for min del. Men det er jo som bil; noen har erfaring med et merke som gjør at man hater det, mens andre har erfaringer som gjør at man elsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå