Gå til innhold

skifte pakning i takluke på e30?


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

har problemer med vann inni bilen. takluka vil ikke lukke seg igjen ordtllig og pakningen er morken!

bør jeg kjøpe hele takluka ny\god som ny?

mulig å få kjøpt elektrisk takluke,eller finnes ikke dette på e30?

mye arbeid å få skiftet pakning og bytte takluka(vis jeg må da)?

ellers noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så mye jobb og bytte pakningen.Soltaket sitter vel i 4stk torxskruer.Men det er mulig du får til og bytte mens det står i bilen.Skulle vel ikke være noen grunn til og bytte selve taket om det ikke er rusta sundt da...Men den pakninga kan koste noen kroner.Sjekk pris hos www.koed.dk de er rimelige på pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du store mengder vann inni bilen trur ikkje ej du skal skylde på taklukepakninga. pakninga som er der er mest mot vindsus å slikt. der er avrenninga i kvart hjørn av taklukekassetten. du kan prøve å blåse reine desse. Men sjekk rundt baklyktene dine,(Vannet renner lett heilt fram) under batteriet ditt er det godt mulig hull. Men Juster først til takluka skikkelig.. så har du hvertfall gjort det. ser du har 325... da har du vel batteriet bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har batteriet bak ja, ingen vann under der.mens på andre siden derimot er det en liten dam med vann..bak hjulbuen.samtidig så er det vann under reservehjul! dørken i bilen er også full av vann.spesielt bak .

men kunne ikke se noen hull.. (har ikke kikka så veldig nøye)

renner også ut mye vann ned i bilen når jeg lukker opp takluka etter det har regnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noe av samme problemet på e30'n min hver gang det regner litt så er bagaskje rommet fult av vann og noe i cupe'n detta fant jeg ut da jeg reiv opp stoffet i gulvet. og probleme mitt er at det er lekasje bak ved bakvinduene. der vannet fra taket osv renner av bilen. skal vist være typisk sted for lekasje.

men sjekk steder som inni bilen ved hjul buene osv. du merker fort hvor vannet renner hen inni bilen og da lett kan være sikker på hvor vandet kommer ifra. vann klarer jo som sagt komme seg igjen de rareste stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med vann i venstre hjulbrønn bak når det regner jeg også, selv om pakningene rundt baklyktene er helt ny. Ole-P: Har du sjekket at pakningen rundt bakvinduet ditt er der? Pga den manglet på min bil når jeg kjøpte den, og da kom det mye vann inn når det regnet..! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja virker som at det kommer bak fra.

bak frontsetene er det mest vann.

på førersiden litt vann og på pasasjersiden helt tørt.

så det må nok komme bak ifra..

kunne ikke se noen tegn til rusthull under trekket heller i coupen.

har ikke tenkt på pakningen på vinduet,må skjekke det!

litt ot: er det normalt at bakluka skal være enormt tung å lukke opp uten fjærene som skal holde den oppe?

har m3 vinga med flapp,mulig den veier noe sinsykt?

er ikke noe verktøy i plastskrinet heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...