kkro Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Hei Er det noen som vet hvor mye jobb det er å bygge om en E-34 535i fra automat til manuelt gir? Hvilke deler er forskjellige? Pedalboks? Torpedovegg? Girkassefester? Mellomaksel? Midtkonsoll? Differensial? (annen utveksling?) Hadde vært veldig takknemmelig for tips på dette emnet. Dessuten, er det noen som har manuell girkasse eller øvrige deler å selge? Hilsen Kristian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Det går fint å bygge om. Pedalsett, clutchmaster, bremsevæsketank, mellomaksel/Hardyskive, svinghjul, deksel til midtkonsoll r vel det som er viktig her. HUSK Å MONTERE INN LAGER TIL INNGÅENDE AKSEL (står i veiven) !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kkro Skrevet Desember 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2005 OK Takker for svar! Har hørt noen rykter om at disse bilene har en slags hydraulisk "clutchkraftforsterker" for å gi lettere clutchpedal, på samme måte som en bremsekraftforsterker. Er det noen som vet om det stemmer? Hvis det stemmer, hvor får denne enheten hydraulikkraften fra? Hva med torpedoveggen?Er den annerledes utformet med tanke på at det skal være en ekstra pedal? Er automatkassen på disse bilene elektronisk styrt? Er den styrt av samme elektronikk som motoren? Vil isåfall en manglende automatgir gi noen driftsproblemer for motorelektronikken? Og til slutt: Er det noen som har deler til en slik ombygging til salgs? Kristian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 OKTakker for svar! Har hørt noen rykter om at disse bilene har en slags hydraulisk "clutchkraftforsterker" for å gi lettere clutchpedal, på samme måte som en bremsekraftforsterker. Er det noen som vet om det stemmer? Hvis det stemmer, hvor får denne enheten hydraulikkraften fra? Hva med torpedoveggen?Er den annerledes utformet med tanke på at det skal være en ekstra pedal? Er automatkassen på disse bilene elektronisk styrt? Er den styrt av samme elektronikk som motoren? Vil isåfall en manglende automatgir gi noen driftsproblemer for motorelektronikken? Og til slutt: Er det noen som har deler til en slik ombygging til salgs? Kristian Den hydrauliske deler du sikkert tenker på, er nok bremseservoen som E28, E23 og E24 har. E34 har ikke noe slikt. Torpedoen er lik, forskjellen ligger i pedalsettet. Elektronikken er på sett og vis seperat. Det er samkjørt, men seperat. Har ikke opplevd motorfjusk pga defekt automatkassen jeg iallefall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå