Gå til innhold

Vann i motor (?)


Peedy
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat hatt serrvice på BMW'en min (92 mod 318i), hvor jeg skiftet olje i motor, diff og girkasse. Olja jeg brukte i motoren er en Castrol halvsyntetisk 10W-40, i håp om at noe av den værste tikkelyden i motoren skulle gi seg. Det hjalp litt, men ikke mye. Det er ettermontert hydrauliske ventilløftere i motoren, så jeg lurer på om olja jeg har brukt kan være feil. Motorkoden er M40-B18, men som sagt med hydrauliske ventilløftere.

Jeg skrudde også av topplokket, og fant en hvit/grå, seig substans i det. Dette fortsatte også innover i oljeslangen inn til motoren. Jeg tror at det er vann som har blandet seg med olja, og lagt seg som en "hinne" i rør og topplokk. Kan dette stemme? Hva er årsaken til det, og hva må jeg gjøre for å utbedre? Motoren går som den skal, og merker ikke noe fusk etc.

Takk for alle svar, og GOD JUL til alle! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kjører mye småkjøring og ikke motoren kjøres god og varm

til daglig,kan det dannes det kondens som legger seg under toppdeksel osv.

Trenger ikke være noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likna den gørra på noe sånt? :

Bilde003.jpg

Bilde004.jpg

Hadde en tråd på dette jeg, da jeg fikk sprekk i toppen.

Hvis det hadde vært toppakningen så hadde man vel merket at det hadde dratt dårligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til etteretning: Hvordan kan du ha ettermontert hydrauliske ventilløftere på M40 motor når denne har det originalt? Du har nok bare bytta de, det er dette som brukes å gjøre ved tikking og blir det ikke borte da, må du bytte kammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likna den gørra på noe sånt? :

Bilde003.jpg

Bilde004.jpg

Hadde en tråd på dette jeg, da jeg fikk sprekk i toppen.

Hvis det hadde vært toppakningen så hadde man vel merket at det hadde dratt dårligere?

trenger forsåvidt ikke kjenne det på draget. kan fort skje at den ikke går på alle sylinderene..å da drar det selvfølgelig dåligere.:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite hinnen på topplokket er vel bare at toppakningen har/holder på å ta kvelden.. :wink:

Det er vel slik at hvis toppakningen er ødelagt så er den ødelagt! ikke at den er på vei til å bli det..! det er bare tull.. enten er den hel eller så er den sprengt!

Nei, det er jeg ikke enig i. Er den defekt så er den defekt, DEN er jeg enig i, men når en topp-pakning holder på å ta kveld - så kan det være kun en liten kryp-lekkasje, og det er ikke det samme som en sprengt pakning.

Tog du an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

kan ikke hjelpe deg med problem av m40 motor .Er det e30 el e36.Men er ikke helsyntetisk olje på en gammel bil for "rensende" slik at avleiringer \ sot blir vasket bort,og dermed blir ventiltettninger utette.el er dette bare en myte ?

kompis av meg kjører med helsynt. på sin e30 325, funker fint så langt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...