Bare_egil Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Skrevet Juni 18, 2006 Da har jeg endelig kommet i gang med mitt 2 e30 prosjekt, kjøpte en bil som jeg tenkte skulle være en delebil i begynnelsen, men fant etter hvert litt mye rust. Og har hatt motorproblemer,var ikke komp på nr 2 og 4. men har endelig funnet ut grunnen til det. Og det var faktisk som mange tipset meg om her inne at det var stempel ringene. Har tatt ut de 2 stemplene. Stempel ringene satt fast så har satt dem i diesel slik som folk tipset meg om. De har stått over natten og på det ene stempelet gikk det, mens på det andre så satt det helt fast, så måtte brekke det av.(noen som vet hvor jeg kan få tak i nye stempel ringer?) kommer noen bilder av div ting:)
Bare_egil Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Skrevet Juni 18, 2006 ingen som vet hvor jeg kan få kjøpt meg stempelringer?
dj_maz Skrevet Juni 18, 2006 Skrevet Juni 18, 2006 www.koed.dk www.schmiedmann.no www.gsbildeler.no der burde du vel finne stempelringer kansje
Bare_egil Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Skrevet Juni 19, 2006 da var nye stempelringer bestilt, får de allerede på onsdag:) så nå er det bare å glede seg (for meg), første ordentlig mekkprosjektet mitt:D
Bare_egil Skrevet Juli 27, 2006 Forfatter Skrevet Juli 27, 2006 har ikke vært noe særlig med update her i det siste, så tenkte å ta en nå. Etter at nye stempelringer ble satt i funket det fortsatt ikke. dermed er det noe ventilgreier. Så har lagt fra meg denne motoren og gått til inn kjøp av ny bil, med 318is motor(fra locktite) så nå har jeg både fått motor til min 318i og bakpart til min 325i. så nå driver jeg litt skifting av girkasse, diff, og mye annet. Meste parten av tiden min går til å skru. Håper å bli ferdig før vintern, men har liten tro på at dette går i boks egentlig. får skrudd lite pga av jobb og dame. Noe jeg lurer på er om jeg må få godkjenning fra bt for å skifte fra 318i til 318is? eller kan jeg bare skru over? og må jeg skifte ledningsnett siden det er 318is motor? bilde av bilparken min:
Lien Skrevet Juli 28, 2006 Skrevet Juli 28, 2006 Det skal vell ikke være forskjeller på M40 og M42 motoren så vidt jeg vet bortsett fra toppen som har 16 ventiler i stedet for 8.
Bare_egil Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Skrevet Juli 28, 2006 Det skal vell ikke være forskjeller på M40 og M42 motoren så vidt jeg vet bortsett fra toppen som har 16 ventiler i stedet for 8. hmm, eneste jeg har sett som jeg har tvilt litt på er det med pluggledningene, er ett annet system enn på m40 motoren, her er det bare en ledning som sitter på coilen, mens på m42 motoren så er det en helt annet system..
Aama_Racing Skrevet Juli 28, 2006 Skrevet Juli 28, 2006 i teorien så må du vel godkjenne 318 is motoren i en 318, men i bunn å grunn så er det vel ingen fra den delen av staten som faktisk greier å se forskjell på de to..? lykke til, vet hvordan det er å krasje:S spess med en e30 som du må rette før den sklir ut omtrent:P
turbo_fever Skrevet Juli 28, 2006 Skrevet Juli 28, 2006 E30'n med m42 motor kom jo med skivebrems bak da. Så må sikkert ha på det om du ikke har. Dersom dem finner det ut. Kanskje den hadde stabbstag bake?? Var noen her jeg bor som skulle godkjenne is motor i en 318i. Fikk ikke det nei. Selv om den hadde skivebrems bak..
Bare_egil Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Skrevet Juli 28, 2006 i teorien så må du vel godkjenne 318 is motoren i en 318, men i bunn å grunn så er det vel ingen fra den delen av staten som faktisk greier å se forskjell på de to..? lykke til, vet hvordan det er å krasje:S spess med en e30 som du må rette før den sklir ut omtrent:P okai, har en 318is bil som jeg hadde planer om å sette alt over til 318i, altså motor, girkasse, driverk+++ så da får jeg jo skivebrems bak. ja, det skal jeg love deg var noe dritt men håper å få den på veien så fort som mulig, har skaffet nytt karroseri som skal sveises sammen
Bare_egil Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Skrevet Juli 28, 2006 E30'n med m42 motor kom jo med skivebrems bak da.Så må sikkert ha på det om du ikke har. Dersom dem finner det ut. Kanskje den hadde stabbstag bake?? Var noen her jeg bor som skulle godkjenne is motor i en 318i. Fikk ikke det nei. Selv om den hadde skivebrems bak.. kommer vel litt ann på hvor man drar til bt....får håpe det går bra da, den er ikke eu godkjent så må inn uansett...
Bare_egil Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Skrevet Juli 28, 2006 men er det noen flere som kan bekrefte/avkrefte at man må skifte ledningsnett når man bytter fra m40 til m42 ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå