Gå til innhold

bør jeg bytte regreima fort som fy? M40


Sevenord
 Share

Anbefalte innlegg

Som topic sier, den har rullet ca 47000km nå. Da ikke noen svinkjøring av noen sort, dersom det skulle være formildende. (damekjørt).

Kan jeg kosekjøre litt med den før jeg bytter, eller er jeg allerede kommet for langt over intervallet?

Kipern å ikke kunne kjøre bilen man nettop har kjøpt =/

Kan man ta av noen deksler enkelt for å sjekke hvordan den ser ut? Mye arbeid å bytte? Har haynesboken, og der så det ut til å være en komplisert affære, mens noen sier det er gjort på en time... Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bytta den reima ASAP jeg. Ikke turt å kjøre bilen mer enn til dit den skulle skiftes reim på.

Reima mi revna tvert av, og det var ikke morsomt. De siste 4 eierne var damer hos meg.

Det farlige er at den kan morkne opp.

Min hadde vært på i 6 år og gått ca 53 000km.

Bytt! NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være på den sikre siden, så burde du bytte...

Kjører også med m40, og har nettopp skiftet reg reim.. da var bilen trillet over 70 siden sist bytte. Kan gå bra, men ingen garanti :?

Selve skiftet tar bare en times tid, men er en fordel om man har litt peil.. kan fort bli dyrt om ting går galt :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yay, det er såpass kritisk ja! Nei da tar jeg ingen sjanser....

Vanskelig å bytte? Regner med jeg får med noen som har rimelig god peiling på motorer og biler generelt, ikke bare teori men MYE praksis også.... bør man klare det? Er det noe verktøy man MÅ ha som ikke er standard hos en hobbymekaniker?

Dere må GJERNE nevne de kritiske tingene ved denne operasjonen, slik at det forhåpentligvis forløper seg greit hos meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...