T P Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 Selger en 5 trinns M3 E36 girkasse for 5000,- Kassen passer M20, M50, S50 og er veldig bra å bruke ved høy effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peter Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 hei lure fælt på hvordan d blir med clutschen på m20, e d samme spline som til vanlig 325 clutch? passer kobblingen til slavesyl rett over? lengde på kassen kan jeg bruke vanlig mellomaksling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T P Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2005 Det er jeg usikker på du, du kan prøve høre med Pedi da han har ganske mye tall og data inni hodet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 Spline'n er lik men du må skifte støttelageret i veiva da det er større diameter på inngående aksling til girkassen men spline'n er fortsatt lik. Girkassen har en annen vinkel enn kassene til m20 så du må bygge om giroverføringen litt, det er ikke noe dramatiske greier. Koblingen til slavesylimderen går jeg sterkt ut i fra at passer overens. Du må ha E36 328 eller M3 mellomaksling da lengden er forskjellig. Mvh Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Spline'n er lik men du må skifte støttelageret i veiva da det er større diameter på inngående aksling til girkassen men spline'n er fortsatt lik.Girkassen har en annen vinkel enn kassene til m20 så du må bygge om giroverføringen litt, det er ikke noe dramatiske greier. Koblingen til slavesylimderen går jeg sterkt ut i fra at passer overens. Du må ha E36 328 eller M3 mellomaksling da lengden er forskjellig. Mvh Stian Spline er lik, og jeg skal banne på at det er samme diameter på inngående aksel (15x32x10mm). Dette lageret er forøvrig likt på 99% av 6erene til BMW. Mener på det er kun helt nyeste M3-6trinns som har større akseldiameter, men den har i tillegg grovere splines. Girkassen har 10 grader forskjellig vinkling, men det går fint. Slaven går også fint. Mellomaksel bruker du E30-bakre del, og E36 fremre del. Men obs! E30en har 2 typer mellomaksel (ang plassering på opplagring i senter), sjekk at du har rette typen (som passer til E36-akselen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Ok, jeg bare refererte til det jeg leste i denne tråden: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=209 Får hjem tds-kassen min i januar så da får jeg det bekreftet i hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T P Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2005 Takker for info fra alle her, så slapp jeg å lese meg til det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Lageret i veiva MÅ byttes ved overgang til nyere ZF kasse, eod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 passer denne på en 90 mod 535 ac schnitzer? tviler på det, men.. noen som har no svar på det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Passer ikke 3.5ltr nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Lageret i veiva MÅ byttes ved overgang til nyere ZF kasse, eod. Hvilken dimensjon på lager snakker vi om her da? Trodde inngående aksel på M3 5-trinnsen var lik på mange modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 Indre diameter er 2mm større tror jeg, bare sjekke etk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 Indre diameter er 2mm større tror jeg, bare sjekke etk. Nå sjekket jeg både min ETK og nettsida til GS-bildeler, og der står det 15x32x10 begge plasser.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 ZF, e36: Kulelager svinghjul (15X32X10) Getrag, m20: Kulelager svinghjul (12X32X10) Da er det vel ikke så mye mer å lure på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 passer girkassa rett over på E36 325 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå