Gå til innhold

5 trinns M3 E36 girkasse SOLGT


T P
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spline'n er lik men du må skifte støttelageret i veiva da det er større diameter på inngående aksling til girkassen men spline'n er fortsatt lik.

Girkassen har en annen vinkel enn kassene til m20 så du må bygge om giroverføringen litt, det er ikke noe dramatiske greier.

Koblingen til slavesylimderen går jeg sterkt ut i fra at passer overens.

Du må ha E36 328 eller M3 mellomaksling da lengden er forskjellig.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spline'n er lik men du må skifte støttelageret i veiva da det er større diameter på inngående aksling til girkassen men spline'n er fortsatt lik.

Girkassen har en annen vinkel enn kassene til m20 så du må bygge om giroverføringen litt, det er ikke noe dramatiske greier.

Koblingen til slavesylimderen går jeg sterkt ut i fra at passer overens.

Du må ha E36 328 eller M3 mellomaksling da lengden er forskjellig.

Mvh Stian

Spline er lik, og jeg skal banne på at det er samme diameter på inngående aksel (15x32x10mm). Dette lageret er forøvrig likt på 99% av 6erene til BMW. Mener på det er kun helt nyeste M3-6trinns som har større akseldiameter, men den har i tillegg grovere splines.

Girkassen har 10 grader forskjellig vinkling, men det går fint. Slaven går også fint.

Mellomaksel bruker du E30-bakre del, og E36 fremre del. Men obs! E30en har 2 typer mellomaksel (ang plassering på opplagring i senter), sjekk at du har rette typen (som passer til E36-akselen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...