Bmw-Racer Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 Hei!! Har kjøpt meg en 316 (e30),og nå skal jeg bytte olje.Hva er best å ha på? Hel\halvsyntetisk eller minneralolje.Har hørt at syntetisk olje "renser" motoren for sot og avleirineger,slik at ventiltettinger blir utett å at den bruger opp oljen.Vet ikke hvor mye jeg skal legge i denne "myten",eller er det noe i det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 Alt ettersom vil jeg tro. Har hevet på 0-40W Mobil1 olje til 200kr literen på min. Synes det gjorde underverker, bilen tikker nok litt mere enn hvis jeg hadde gått for en tykkere olje, men bensinforbruket gikk ned, og den bruker ikke mer olje. Så jeg ville anbefale en god helsyntetisk olje ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw-Racer Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2005 Jeg har brukt castrol txt på alle e30 med 6er i.Tror kansje jeg slår til med hel\halv syntetisk da.Å spare på(kjøpe billig)olje er ikke det smarteste jeg gjør,kan bli dyrt i lengden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå