sjeiken Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 lurer på om det ville gjøre den store forandringen å sette en kompressor inn i x5 en. har hørt at det skal bedre 0- 100 med sånn 1 sek! som er da jævla bra. eller stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 For steinharde fakta kan du sikkert ringe www.esstuning.com om.. Det står ikke om de har til 4,8is, men de kan sikkert skaffe og har sikkert litt specs om saken. Om det er mulig å få det godkjent er det kanskje verdt pengene, men en skulle tro 4,8is´en hadde nok pulver i utgangspunktet? Dessuten mister en vel garantien på bilen også.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjeiken Skrevet Januar 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2006 takk for svaret! men jeg fant ingen butikker her i norge som kunne fikse dette? litt stress å dra helt til sverige å få d gjort. men som du sa så har den alerede 360hk. drar på d og da, men d er aldri feil med litt ekstra! garantien er litt kjip å miste også. men snakka med noen fra G-power de sa de kansje kunne fikse d. men da må du helt ned til tyskland!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 eller kast bilen din i søpla og kjp en Porsche Cayenne Turbo med Power-kit og 500 hester.. hihi... litt av noen råd du får fra bmw-forumet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 jeg har kjørt en slik (cayenne)bil ( har også testet en X5.. det var 4,6.. så den kan vel sikkert ikke sammenliknes med din 4,8 skulle du vel til å si) det er faktisk en ganske ok bil.. når BMW ikke har noen alternativer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 Såg ein test på discovery ein gong før jul, der dei testa cayenne mot x5, viste seg at x5-en kom best ut av det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 takk for svaret! men jeg fant ingen butikker her i norge som kunne fikse dette? Snakket du med ESS Tuning (http://www.esstuning.com)? De holder til i Østfold og er kjent verden over for kittene sine. Burde kunne fikse noe til 4.8is også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 lurer på om det ville gjøre den store forandringen å sette en kompressor inn i x5 en. har hørt at det skal bedre 0- 100 med sånn 1 sek! som er da jævla bra. eller stemmer dette? fin bilpark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 at X5 kom bedre ut ? det kan jeg ikke skjønne.. men men ... Motoren som sitter i X5 4,8 er jo ganske mektig allerede da.. ESS har Supercharger System til 4,6 litærn... da kan de sikkert fikse noe til 4,8 også Part number: 108-43L Boost pressure: 7 PSI Horsepower: 445 DIN (Stock 340/347) Torque: 595 NM (Stock 460) 0 - 60: Aut : 5,2 sec Installation time : 16-18 hours mektig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Jeg leste i norske Drive en test med en 540 mot en 540 komp fra ESSTUNING. De var rimelig dønn like 0-100, deretter kosta kompressoren fra. Konklusjonen for meg var da å ikke gidde å bruke penger på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 det høres jo litt rart ut da.... at to biler med så stort sprik i effekt skal være like ? E39 540 er jo ikke noen rask bil akkurat.. tror det hadde gjort seg med en skikkelig kompressor i den bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Jeg har ikke prøvd dette selv, kun lest testen, bilene var identiske bortsett fra komp-kit på den ene. 540 gjør 0-100 på 6,7sek, må jo sies å være ganske bra på en 5'er. Kun M5 som drar den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 6,7 ja det er ikke så ille... bedre en veldig veldig mye annet. har tenkt litt på nye 540.. 4,0 liters V8 m 306 hester tror jeg.. hva tror folket om den ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Tror du er på feil forum. 99% herfra har bil som har gått 200K km +++, med styling for mer enn bilens verdi. Men jeg tro iallfall den er overlegen, med bi-turbo og greier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 takk for svaret! men jeg fant ingen butikker her i norge som kunne fikse dette? litt stress å dra helt til sverige å få d gjort. men som du sa så har den alerede 360hk. drar på d og da, men d er aldri feil med litt ekstra! garantien er litt kjip å miste også. men snakka med noen fra G-power de sa de kansje kunne fikse d. men da må du helt ned til tyskland!! "Helt til Sverige? Helt til Tyskland?" Hva er problemet? Hadde du ikke langkjøring når du hadde kjøretimer? Er jo kongeturer da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå