Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Oljekjølt Alpina B7 diff skal vel funke.

Er par verstinger her på forumet som bruker den.

Og det er vel også sånn de fleste av oss har liggende? Eller kan kjøpe for 1500,- :roll::lol:

Skrevet
driver og setter sammen motoren nnå, så jeg kommer med bilder sitt senere. Innovative T04/60 turbo, intercooler 60-30-10-cm, 3stk bensinpumper 4stk dyser(2 stk på 600cc og 2stk på 1600cc) Avslutter med 1,1 liters Wankel motor(www.simtechracing.no) som sto i den RX2`n som ligger der. RX7 girboks. 550 HK på hjulene. maks RPM=10500

Maks Laddetrykk 2,2 Bar! Komplett M3 evo kit, og en diger frontmontert Intercooler som er god for 900HK, farge på bilen har jeg ikke bestemt enda(noen tips?)

Bare for å skyte inn litt OT :lol: Hvor ofte må en wankel som er såpass trimma som dette (altså 500+hk) overhales? Høres kult ut dette. Blir morro og se når kjærra ruller!

@TOREBMW: HAHAHAHAHA :D

Skrevet

Det er brukt 3 år på å få denne motoren som den er nå. det er prøvd det meste med den. Og det oppsettet og delene som står på den nå, er så opptimalt som over hodet mulig på en 12a. byggeren mener at den skel vare i 3 sesonger før den må overhalles. det eneste svakhet på den er at apexene kan knekke,vis det blir for varmt, men det problemet er løst med et vanninsprøytnings sytem. det kjøler ned eksplosjonskammerne med ca.800 grader

Skrevet

Skjønner ikke helt hva en wankel har i en BMW å gjøre. Wankelen må jo være verdens minst driftsikre motor + at den sluker bensin på tross av liten litervolum.

Er jo en grunn til at de i usa vanligvis slenger ut rx motoren og hiver i V8

DSCN0614.jpg

100_5884wallpaper.jpg

Skrevet

Nå banner jeg i kirken, men wankel er egentlig rått. Rå utnyttelse av motor, men litt for lite driftsikkert. Men slike motorombygginger er jo egentlig rått, selv om det er Jap-Crap....

Skrevet
Er E34 M5 diffen som har 3,91:1

Stemmer det ja..

Rå motor med rått oppsett, men ikkje rått i mine øyner i en BMW, S14 eller rekke 6 hører hjemme der..

Skrevet

Se på bildene fra 2004 på limmet.se og se når han monterer E28 M535 diff på sin E30, ikke direkte bolt on der...

Så jeg tror ikke E28 M5 diff er bolt-on heller før jeg ser bilder :!:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...