Bmw-Racer Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Hei!! Har kjøpt meg en 316 (e30),og nå skal jeg bytte olje.Hva er best å ha på? Hel\halvsyntetisk eller minneralolje.Har hørt at syntetisk olje "renser" motoren for sot og avleirineger,slik at ventiltettinger blir utett å at den bruger opp oljen.Vet ikke hvor mye jeg skal legge i denne "myten",eller er det noe i det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 For å si det på en annen måte: -E30 ble utviklet på en tid da syntetisk olje ikke var standard, og mineralolje var oppgitt i instruksjoneboka. Jeg tror ikke mineralolje har blitt dårligere siden 1987. Og er man redd for motoren, bør man heller skifte olje oftere - være seg mineralsk eller syntetisk olje. Jeg tror det er mye forvirring ute og at de som produserer og selger olje har klart å skape en hype om at alle må bruke syntetisk olje, fordi det er best. I alle tilfeller her i Norden er nok mineralolje eller halvsyntetisk mer enn bra nok. Jeg synes du gjerne bør bruke minerals olje. Har den de riktige godkjenningene, holder nok det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Syntetisk olje smører en del raskere ved oppstart. Fordi den er mye tynnere og mere flytende. Merkes serlig godt nå om vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Mineralolje er for gamle utslitte V8ere og gressklippere,kjøp helsyntetisk 5-40 og glem den gammeldagse olja,det er en myte at man må bruke mineralolje selv om det var standard når bilen var ny,de syntetiske har en helt annen kvalitet når det gjelder smøring og rensing av motoren.Hvis din bil svetter litt olje under så bruk 10-40 olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw-Racer Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2005 Takk for alle innspill Til bjalle -Tror jeg går for helsyntetisk castrol txt je Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå