Gå til innhold

Halvårsforsikring

Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

hmm....det vet jeg ikke. men en bil uten forsikring er heller ikke godkjent registrert, så du må levere inn skiltene dine. Men i ditt tilfelle koster det vel ikke mer enn 1700 kr å registerer bilen igjen. ( rett meg hvis jeg tar feil ) men for nyere biler ville jo det bli ganske dyrt å registrer bilen igjen flere ganger, så da spørs det om det lønner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm....det vet jeg ikke. men en bil uten forsikring er heller ikke godkjent registrert, så du må levere inn skiltene dine. Men i ditt tilfelle koster det vel ikke mer enn 1700 kr å registerer bilen igjen. ( rett meg hvis jeg tar feil ) men for nyere biler ville jo det bli ganske dyrt å registrer bilen igjen flere ganger, så da spørs det om det lønner seg.

må ikkje blande dette med omregistering som kun er ved eigarskifte....

Dersom det ikkje er godkjent trafikkforsikkring på køyretøyet skal skilta leverast til "staten" og du kan risikere ny EU godkjenning før du får skilt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da flere her på forumet som har en forsikring som er at på sommerhalvåret, så har de f.eks. 8000km i kjørelengde, og resterende del av året er kjørelengden 0km.

Da har man forsikring, men bilen må stå stille mellom visse mnd i året.

Vet ikke om de får halvparten i forsikring da (tviler, siden de er er jo "litt" forsikret i vinterhalvåret -> innbrudd, osv), men tror den blir -sterkt- nedsatt pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere, du kan tegne forsikring, si opp å få igjen penga.... har du forsikringen i over 6mnd. får du bonus neste år. Vil du ha tyveri/brannforsikring når bilen står stille kan du bare endre til kun delkasko når vintern kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da flere her på forumet som har en forsikring som er at på sommerhalvåret, så har de f.eks. 8000km i kjørelengde, og resterende del av året er kjørelengden 0km.

Da har man forsikring, men bilen må stå stille mellom visse mnd i året.

Vet ikke om de får halvparten i forsikring da (tviler, siden de er er jo "litt" forsikret i vinterhalvåret -> innbrudd, osv), men tror den blir -sterkt- nedsatt pga dette.

Dette hørtes bra ut! Får høre med forsikringselskapet når jeg skal forsikre den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ikkje blande dette med omregistering som kun er ved eigarskifte....

Dersom det ikkje er godkjent trafikkforsikkring på køyretøyet skal skilta leverast til "staten" og du kan risikere ny EU godkjenning før du får skilt igjen...

OK, så hvis jeg forstår deg rett så må man levere inn skiltene hvis ikke kjøretøyet er forsikret, men du vil få igjen skiltene uten å betale noe når du skal registrere den igjen? Da jeg flyttet forsikringen min over ved kjøp av annen bil måtte hvertfall jeg levere skiltene på den bilen uten forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....dersom trafikkstasjonen har skilta i meir enn 6 nmd så vert dei makulert. Då må du kjøpe nye skilt. Når ein bil vert skilta igjen innanfor denne tida så kan det verte teke stikkprøvekontroll som er det same som ein periodisk køyretøykontroll, men denne kostar ikkje noko om trafikkstasjonen tek den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skilter på bilen 6Mnd i året og da følgelig kaskoforsikring samme periode. Når vinteren kommer leverer jeg inn skiltene og endrer forsikringsstatus til brann/tyveri uten kjørelengde. Altså, skal man ikke ha kasko eller ansvar så må man levere inn skiltene. Men det koster ingenting å sette på skiltene igjen så lenge bilen registreres på samme eier som da den ble avskiltet. BTW: Jeg betaler 1.200 for de 6Mnd med brann/tyveri. Greit å ha om en gærning skulle finne på å bruke garasjen som gigantisk pølsegrill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...