325demon Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 har en 86mod 325motor som er bygd om til 2,7, med 2,7 topp og annen veiv. kanjeg fortsatt kjøre på 0,4 bar vis jeg skal turbokonvertere? eller høyere trykk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 2,7 topp å annen veiv.. ? du kan for alt vi vet havne opp med en høgkompa motor.. du må først å fremst vite ka kompressjon du har. så kan du bygge derifra.. En original 2,5 kan du greit ladde 0,5 uten særlig mer modifisering en en trykkstyrt bensinregulator.(gir mer bensin på trykk) den originale gir mer bensintrykk på vakuum. noe som der er lite av på en turbomotor etter den har begynt å ladde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2005 hvordan finner jeg ut kompen da? kan man måle den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Du tar en cc-måling med stempelet på TDC og en måling på BDC. Målingen du får på TDC gir deg clearance volume og målingen du får ved BDC gir deg clearance volume + slagvolum. Det beste er å rive av toppen og smøre et fettlag rundt kanten på stempelet og tørke bort det som blir overflødig. Da blir det tett rundt stempelet slik av væsken du bruker ikke lekker forbi. Fyll væske til den når plugghullet. Litt jobb, men skal du gjøre det skikkelig..... Kompresjonsforhold får du ved å dele BDC-resultatet på TDC-resultatet. (Slagvolum + clearance volume) : clearance volume Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Eller du bare gjør det enkleste å kjøper deg en kompresjons tester som du stikker ned i plugg hullet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Kompresjonstester sier deg ingenting da det varierer med batteristyrke tror jeg. Er mest til å se om det er komp og likt på alle syl. Men...dette banner jeg ikke i kirka på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Det er vesentlig forskjell på kompresjonstrykk og kompresjonsforhold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Var det jeg trodde ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå