Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

2,7 topp å annen veiv.. ? du kan for alt vi vet havne opp med en høgkompa motor.. du må først å fremst vite ka kompressjon du har. så kan du bygge derifra.. En original 2,5 kan du greit ladde 0,5 uten særlig mer modifisering en en trykkstyrt bensinregulator.(gir mer bensin på trykk) den originale gir mer bensintrykk på vakuum. noe som der er lite av på en turbomotor etter den har begynt å ladde.

Skrevet

Du tar en cc-måling med stempelet på TDC og en måling på BDC.

Målingen du får på TDC gir deg clearance volume og målingen du får ved BDC gir deg clearance volume + slagvolum.

Det beste er å rive av toppen og smøre et fettlag rundt kanten på stempelet og tørke bort det som blir overflødig. Da blir det tett rundt stempelet slik av væsken du bruker ikke lekker forbi.

Fyll væske til den når plugghullet.

Litt jobb, men skal du gjøre det skikkelig.....

Kompresjonsforhold får du ved å dele BDC-resultatet på TDC-resultatet.

(Slagvolum + clearance volume) : clearance volume

Skrevet

Kompresjonstester sier deg ingenting da det varierer med batteristyrke tror jeg.

Er mest til å se om det er komp og likt på alle syl.

Men...dette banner jeg ikke i kirka på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...