Gå til innhold

Julepresang frå politiet!

Hylland
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte litt for fort idag... Vart tatt på gj.snitt måling i 105 i 80 sone og fekk 4900kr i bot. Men når eg spurte om å få sjå måling, så sa dei at dei ikkje hadde den. Så spurte eg ka som skjedde om eg ikkje godtok bota, og då sa han at dei kom til å politianmelda meg... Ja, og på ka bevis sa eg; jo, det er nok når ein politimann anmelde deg sa dei...

Dei var forresten 4 folk totalt.

Burde eg ha godtatt bota eller ikkje???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri godtatt, aldri.

Du har jo som sagt 1 -2 ukes frist for å ombestemme deg..? Men aldri skriv under på noe. I en slik situasjon tenker du aldri 100% klart uansett, så aldri godta/skriv under på noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var rart ikke dem hadde målinga på deg da.

En kar her i brønnøysund med Lotus Omega kjørte igjenom en farts kontroll 176km/t når han kom forbi kontroll posten så gira han ned da nulla dem ut laseren igjen å prøver å sikt han inn igjen. men dem fikk ikke en ny måling på han før han var borte. Eneste straffen han fikk at dem så at han kjørte for fort. da mista han korte for 3månter og null bot. for at dem hadde ikke bevis at han hadde så stor fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men i og med at han mista lappen i 3 måneder, så betyr jo det at han har kjørt i meir enn 115km/t... Då burde jo han få bot deretter og...

Politiet sa at dei kun tok vare på målingane viss det var snakk om at eg hadde kjørt så fort at eg hadde mista lappen!!!

Men her var det jo ikkje snakk om laser.. Var snakk om gj.snittmåling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier no. Du kjørte forbi 1 kontroll og bare 1?

Kordan skal dem ta snitt farta på deg da?

Dem må no stå på 2 plasser for å grei å ta snitt farta

Eg såg ikkje kontrollen i heile tatt... Men dei stod sikkert på 2 plassa.... Men farten kan stemme veldig bra.. For eg hadda litt over 120 på speedometeret på det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi snakker om bøter og lignende: For en og en halv mnd siden ble jeg tatt i 97i 80`n .. fikk 3600 i bot! ..sure penger men men! Så på julaften kommer jeg hjem, da ligger det et brev i postkassa. jeg åpner det og der ligger en kopi av bota med en påskrift om at boten er annulert pga tekniske feil ved målingene! dette var radar kontroll, så tror det kan lønne seg å klage uansett! men, enn fin liten julepresang fra politiet dette og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke godta....

jeg har fått forelegg av politiet ca 7 ganger. vedtokk kun 1 av de 7 på stedet. resten fikk jeg kommet meg unna eller halvert boten.

You skratch my back, i skratch yours.

You piss me off, i piss on you :twisted:

DU ER USKYLDIG, HELT TIL DU ER BEVIST SKYLDIG.

Null bevis null sak... Det norske rettssystemet er lættis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...