Aroid Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 Er blokka likens i mellom 2.0/2.3/2.5 motorene? At det er bare boringa som er forskjelige og slag lengden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 M20 b20 og b23 lik blokk i utgangspunktet (80mm borring) og b25/b27 har 84mm borr (lik blokk). Alle 4 blokkene er like egentlig. MEN... Husk på at det er forskjeller ute å går på motorfeste-innfesting når vi passerer 1988 på venstre side av blokk. Her er det 3 utgaver: 1: Standard (1977-1988) 2: Dobbel, 3 rader med fester - kom vanligvis på 88-E34 3: Forkant. Kom på E34en, med peilepinne gjennom motorfeste og inn i bunnpanne. Håper dette kan hjelpe deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Jeg mener det er forskjell på høyre motorfeste på de nyere modellene. Man kan sette en hvilken som helst E34 M20 blokk i E30 men ikke omvendt. "StianE30cab" på bilforumet som har en tråd om skjermbreddinga som han har gjort, hjalp jeg med å bytte motor til en M20B20 fra E34. Ingen problem i det hele tatt, den hadde som Pedi sier peilepinnen gjennon motorfestet og så ned i bunnpanna. Der var festene i blokka klare til å få montert E30 festene. En annen kompis av meg fikk havari på en E34 M20B20 og fikk tak i en '86 M20B25. Etter den nødvendige ombygging på kjølesystem/el.sys./bensinsys. så fant han ut at det manglet feste i blokka på høyre side til E34-festet og det måtte da sveises litt på, men det ordna seg det. Hjalp også en tredje kompis med å sette i en '86 M20B25 i en '90 320i i høst og her var det bare kjølesystem/elektrisk og bensinsystem som måtte bygges om, motorfestene var helt like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Var det høgre side altså? Kan gi meg på den, for det er en stund siden sist.. Men variantene er iallefall som jeg nevnte (3 typer). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2005 Takk for svarene. Dem var til stor nytte. Har tenkt å bor opp en M20B23 Til B27. Har B25 og b27 samma boringa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Takk for svarene.Dem var til stor nytte. Har tenkt å bor opp en M20B23 Til B27. Har B25 og b27 samma boringa? Ehh... God nytte? Hva med å lese svarene? b25/b27 har 84mm borr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2005 sorry for skrive feil. E mein B28. jeg har sett i en anonse en E30 med M20 B28. kordan boring har man da? Eller tar jeg heilt feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Flere måter å få mer kubikk utav en M20, enn kun 2,7l... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Racing Skrevet Desember 31, 2005 Share Skrevet Desember 31, 2005 Hva står egentlig B20 ,B25 ,b27 får ?? M20 er jo motor typen. Er da B25,b27 Boringa ?? Nei jeg vett ikke eg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Desember 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2005 Hva står egentlig B20 ,B25 ,b27 får ?? M20 er jo motor typen. Er da B25,b27 Boringa ?? Nei jeg vett ikke eg. B25(00) og b27(00) er motor volum. B20,B23 har samma boringa og B25,B27 har samma boringa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Desember 31, 2005 Share Skrevet Desember 31, 2005 Hva står egentlig B20 ,B25 ,b27 får ?? M20 er jo motor typen. Er da B25,b27 Boringa ?? Nei jeg vett ikke eg. Enkleste måten å forklare det på så alle skjønner det er vel: b20=2.0l, b23=2.3l b25=2.5l, b27=2.7l osv.....Gjelder så godt som alle bmw motorer.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 Enkleste måten å forklare det på så alle skjønner det er vel: b20=2.0l, b23=2.3l b25=2.5l, b27=2.7l osv.....Gjelder så godt som alle bmw motorer.... Som en tilleggskommentar så betyr b25 benzin25 ergo 2,5 liter bensin.. M51 d25 er 525td/tds med 2,5 diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2006 hva som må til for å bygge om en en M20 b25 til b27? Er det bare skift Råde? Eller må man skift stemplet og veiv å? Er det noen som veit noe om det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Veiv, staker og stempler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå