Gå til innhold

Blokka til E30 M20 motorene forskjelige?


Aroid
 Share

Anbefalte innlegg

M20 b20 og b23 lik blokk i utgangspunktet (80mm borring) og b25/b27 har 84mm borr (lik blokk). Alle 4 blokkene er like egentlig.

MEN...

Husk på at det er forskjeller ute å går på motorfeste-innfesting når vi passerer 1988 på venstre side av blokk. Her er det 3 utgaver:

1: Standard (1977-1988)

2: Dobbel, 3 rader med fester - kom vanligvis på 88-E34

3: Forkant. Kom på E34en, med peilepinne gjennom motorfeste og inn i bunnpanne.

Håper dette kan hjelpe deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er forskjell på høyre motorfeste på de nyere modellene.

Man kan sette en hvilken som helst E34 M20 blokk i E30 men ikke omvendt.

"StianE30cab" på bilforumet som har en tråd om skjermbreddinga som han har gjort, hjalp jeg med å bytte motor til en M20B20 fra E34.

Ingen problem i det hele tatt, den hadde som Pedi sier peilepinnen gjennon motorfestet og så ned i bunnpanna. Der var festene i blokka klare til å få montert E30 festene.

En annen kompis av meg fikk havari på en E34 M20B20 og fikk tak i en '86 M20B25. Etter den nødvendige ombygging på kjølesystem/el.sys./bensinsys. så fant han ut at det manglet feste i blokka på høyre side til E34-festet og det måtte da sveises litt på, men det ordna seg det.

Hjalp også en tredje kompis med å sette i en '86 M20B25 i en '90 320i i høst og her var det bare kjølesystem/elektrisk og bensinsystem som måtte bygges om, motorfestene var helt like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står egentlig B20 ,B25 ,b27 får ??

M20 er jo motor typen. Er da B25,b27 Boringa ??

Nei jeg vett ikke eg.

Enkleste måten å forklare det på så alle skjønner det er vel: b20=2.0l, b23=2.3l b25=2.5l, b27=2.7l osv.....Gjelder så godt som alle bmw motorer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste måten å forklare det på så alle skjønner det er vel: b20=2.0l, b23=2.3l b25=2.5l, b27=2.7l osv.....Gjelder så godt som alle bmw motorer....

Som en tilleggskommentar så betyr b25 benzin25 ergo 2,5 liter bensin..

M51 d25 er 525td/tds med 2,5 diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...