Aroid Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Skrevet Januar 2, 2006 hvorfor må stemplene skiftes ut? Er det ikke slaglenden som er forskjeld i mellom b25 og 27?
Pedi Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 hvorfor må stemplene skiftes ut?Er det ikke slaglenden som er forskjeld i mellom b25 og 27? Jo, nettopp derfor. Økt slaglengde betyr lengre vandring opp og ned. Dette betyr jo da at stempelet går lengre opp og lengre ned. Er vel greit at ikke b25 stempelet ikke tar nedi eller oppi?
Aroid Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Skrevet Januar 2, 2006 en orginal b27 har egentlig mindre ventiler en vanlig b25 som sånn e forstår det. sia det er minde hk i org b27 en det i 2.5
Pedi Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 Er toppen lik og? Alldeles ikke... !!! Toppen på b27 er lik b20 og 23..
Aroid Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Skrevet Januar 2, 2006 hvorfor må stemplene skiftes ut?Er det ikke slaglenden som er forskjeld i mellom b25 og 27? Jo, nettopp derfor. Økt slaglengde betyr lengre vandring opp og ned. Dette betyr jo da at stempelet går lengre opp og lengre ned. Er vel greit at ikke b25 stempelet ikke tar nedi eller oppi? deven ikke så dum du Den syns e var veldi bra forklaret
Pedi Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 deven ikke så dum du Den syns e var veldi bra forklaret Som du spør, får du svar...
Gjest Skrevet Juli 28, 2006 Skrevet Juli 28, 2006 ha! fant endelig innlegget jeg letet etter: Mitt spørsmål er om motoren fra e28 passer i e30?? Mangler det motorfester her, eller er det kun E30 motorene som kom med manglende motorefester? Hva med ledningsnettet? Er det for kort? Mener jeg har lest noe om det....
Pedi Skrevet Juli 29, 2006 Skrevet Juli 29, 2006 Mitt spørsmål er om motoren fra e28 passer i e30?? Mangler det motorfester her, eller er det kun E30 motorene som kom med manglende motorefester? Hva med ledningsnettet? Er det for kort? Mener jeg har lest noe om det.... Ehh.. Det var et litt mangelfullt spørsmål. Lurer du på om M20 eller M30-motoren fra E28 passer i E30? Begge går oppi, M20 må ha E30 motorfester, mens M30en må ha spesielle motorfester tilpasset E30, Her har du 3 varianter også. Ledningsnetter er ikke noe problem, men du må bytte kontakten som går inn i sikringsboksen eneste,
Gjest Skrevet Juli 29, 2006 Skrevet Juli 29, 2006 Beklager virkelig Pedi. ble så happy når jeg fant innlegget at jeg glemte å se gjennom hva jeg skrev. Det gjaldt m20 motoren fra e28. m30 blir for stort og tungt for meg. Stor takk for svar!
oddis Skrevet Juli 29, 2006 Skrevet Juli 29, 2006 Så bunnpanne fra E28 M20 passer overens E30? Og ifølge e30.de så passer ikke E28 M30 motor overens i E30 uten å modde bunnpanne/bytte. (Ikke at akkurat denne har så mye relevans for saken, men vil gjøre oppmerksom.)
Gjest Skrevet Juli 30, 2006 Skrevet Juli 30, 2006 Nå skrev ikke Pedi noe om bunnpannen til m30, men bunnpanna på m20 motoren jeg så på i går var temmelig lik den på e30. Derimot så såg den litt rundere og tjukkere ut enn på e30.
Pedi Skrevet Juli 31, 2006 Skrevet Juli 31, 2006 Så bunnpanne fra E28 M20 passer overens E30? Og ifølge e30.de så passer ikke E28 M30 motor overens i E30 uten å modde bunnpanne/bytte. (Ikke at akkurat denne har så mye relevans for saken, men vil gjøre oppmerksom.) Bunnpanna i en E28 har sumpen plassert inn mot senter av motor, mens E30en har sumpen trukket ut i forkant. Har litt liten tro på at E28-panna passer i E30, men det er jo bare til å bytte over. Ang M30-motoren, så ser jeg for meg at bunnpanna fra en M30 som har stått i E34 må være det beste alternativet - men dette går det sikkert ann å få det beste svaret på hos e30.de, for jeg vet den bunnpanna er bra, men det finnes sikkert/kanskje en bedre løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå