Ostespiller Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Vi burde hatt en oversikt over hvilke rettigheter man har når man blir stoppet av blå. De spørr alltid: Hvor har du hvert? Hva skal du? Da svarer jeg alltid: Det har du ikke noe med.... De har ikke lov til å sette seg i bilen din. Og de har ikke lov til å se inne i hanske rommet. De har ikke lov til å rote i tingene du har liggende i døren. De har ikke lov til å ransake deg hvis du har legetimasjon.(Er noen unntak selvfølgelig) Du har krav på å se legetimasjon fra de, før du må vise det selv. Nesten alle som stopper meg trakkaserer meg. Når onkel kjører i motsatt kjørefelt, men bråstopper å snur når jeg kjører forbi. Jeg spørr om grunnlag for at de stopper meg sier de: RUTINE KONTROLL. Det er ikke rutine kontroll. Og det blir da trakkasering. Vi må få en oversikt over disse lovene, slik at vi ikke blir bosset rundt av blå hver gang vi blir stoppet i våre vakre kjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 de har enkelt og greit ikke lov til og stikke hodet inn i bilen uten tillatelse.. vil de gå gjennom bilen så kreves det ransakingstillatelse. har blitt stoppet mye selv men har vært mye pga at bilene mine skiller seg Mye ut fra en "normal" original bil.. + at de vet hvem jeg er og er mest nysgjerrig på bilen.. men de gangene jeg har hatt bmw har det skjedd oftere.. nye aspiranter som ikke er tørr bak ørene får høre det hvertfall.. purken kan i mine øyne bare brenne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2005 de har enkelt og greit ikke lov til og stikke hodet inn i bilen uten tillatelse.. vil de gå gjennom bilen så kreves det ransakingstillatelse.har blitt stoppet mye selv men har vært mye pga at bilene mine skiller seg Mye ut fra en "normal" original bil.. + at de vet hvem jeg er og er mest nysgjerrig på bilen.. men de gangene jeg har hatt bmw har det skjedd oftere.. nye aspiranter som ikke er tørr bak ørene får høre det hvertfall.. purken kan i mine øyne bare brenne! Høres for meg ut som vi har et ganske likt forhold til politiet Før jeg havarerte motoren ble jeg stoppet opp til 2 ganger daglig. De hadde en rekord på 4 ganger på en kveld. og alle skal grave og spørre. Jeg har begynt og skrive ned betjent nummeret deres og nummeret på bilen. De som stopper meg uten grunn anmelder jeg til SEFO. Hos meg er det nulltoleranse mot politiet. klikk klikk pang pang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 som sagt over her det eneste dem har lov å be om når dem stopper deg er å få se varsel trekant nor dem gjør for i samme slengen få ta en titt i bagasjen. (så blir du stoppet mye ha sånt under setet irriterer dem sinnsykt.) og så kan dem be om vognbkort og førekort med man er ikke pliktig til å legimitere seg hvis dem nekter, ( og igjen forr å irritere hold førerkort og vognkort i hånda før dem kommer bort til bilen) alt annet må dem ha spesiell godkjennelse for å få lov til og hvor du har vært og hva du skal har dem som sagt ikke noe med. og legg inn som rutine å få jobb nr og skriv opp skilt nr. så hvis du blir stoppet mye så andmell allt. bare sånn for å få det på statistikken. og ting dem kan bli anmeldt for er person forfølgelse, æres krenkelse, og lignende. spesielt hvis det er samme som stopper deg ofte, og når det ligger sånne anmeldelser inne på dem så kan/tørr dem ikke å stoppe deg med mindre det er i radar eller promille kontroller osv, pga at dem risikerer å få sikkelig pepper osv. og det som irriterer meg mest er at når jeg var 18 og hadde sikkelig rånebrakke så ble jeg stoppet optil flere ganger om dagen bare for at dem skulle spørre om det var min bil og hvor jeg skulle osv. (sa til slutt nei når dem spurte og dem ble litt paffe før jeg sa at den var mutter'n sin.) men nå som jeg har kjørt en liten 2001 mod corolla i snart 2 år har jeg blitt stoppet kun en gang og det i radar kontroll. og ble noen kr fattigere. så det at dem skal stoppe alle som har sikkelig rånebrakker eller sikelig stilige biler og ikke her normal trafikant gjør meg sikkelig irritert. snakk om rase skille? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Snut er ut! Kort og godt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Blir stoppet hvergang jeg er i byen....i helgene....typisk piratbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 hehe... eg vart aldri stoppa når eg kjøyrte rundt i ein gammel jetta som ikkje burde vera godkjent for bruk! Det merklege var også at eg kjøyrte ein del pirat drosje, noko som heile bygda viste om (til og med purken) men fekk aldri noko problem med det fordi.. Ein gong i høst når eg var på veg heim igjen og vore på fylla dagen før trefte eg på politiet mens dei hadde belte og promillekontroll... Første eg tenkte var at no ryke lappen, men dei berre smilte når eg kom kjøyrande og vinka meg forbi (verdt å nevne at dette var den bygda eg hadde gått tre år på vgs også da, og må kjøyre igjenom her når eg skal heim i helgene)... Har vore stoppa eit par gonger uten om det også, men det har som oftest berre vore vanlege rutinekontroller (men berre etter at eg kjøpte meg BMW, så det kan virke så dei "forfølger" BMW) og då har dei berre spurt etter vognkort og førerkort og så har eg fått kjøyrt vidare... Så eg kan seie at eg berre har hatt gode erfaringar med purken.. Men sef, liker dei ikkje fordi... Men det er kanskje noko med det at her som eg bur, kjenner alle alle, og da er det litt vanskelegere å drive forfølgelse av enkeltpersoner. Blir fort lagt merke til... EDIT: Har vorte stoppa eit par gonger uten grunn også, men da har eg kjøyrt bilen til ein kompis, overstyla Golf GTI 16v 1986 mod.. og då var det ein del merklege spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Har blitt stoppet to ggr på kort tid for å ha kjørt mot innkjøring forbudt skilt, og begge gangene har jeg sluppet boten som er noen tusen - snilt! Lurer på om jeg har for små felger ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Har hatt litt problem med "onkel" men alt er stort sett selvforskylt, men noen av dei er verre en andre og tar opp ting som ikkje er relevant, da er det bare til å be dei komme med poenget, rutine kontroll vist dei snur å kjører etter deg?? Det er grunnlag til mistenksomhet synst eg. Det er greit noen av dere hater dei, men kordan hadde samfunnet vert uten dei?? Hmm, tviler på det hadde gått så bra, dei har som regel en grunn og har dei ikkje det, er det trakasering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2005 Har hatt litt problem med "onkel" men alt er stort sett selvforskylt,men noen av dei er verre en andre og tar opp ting som ikkje er relevant, da er det bare til å be dei komme med poenget, rutine kontroll vist dei snur å kjører etter deg?? Det er grunnlag til mistenksomhet synst eg. Det er greit noen av dere hater dei, men kordan hadde samfunnet vert uten dei?? Hmm, tviler på det hadde gått så bra, dei har som regel en grunn og har dei ikkje det, er det trakasering. Jeg tror det har veldig mye å si hvor du bor. Jeg trengt politiet et par ganger. Og da var de helt ubrukelige. Oslo politiet er som regel hyggelige og gjør som de skal, MEN... Asker og bærum politiet er stortsett bare fitter. En av flere episoder: Jeg ser at politiet snur etter at de har passert meg. De tar innpå og legger seg nesten helt oppe i rompa mi. Jeg hater sånne ting. Så når jeg kjørte inn i en rundkjøring tok jeg en hel runde, før jeg kjører ut samme retning som jeg kom fra. Da kommer selvfølgelig lysene på. Det første jeg spørr om er: Hva er grunnlaget ditt for å stoppe meg? RUTINEKONTROLL sier han. Det er trakkasering. Og det er bare 1 episode. Har tusen til som er enda værre. Burde nesten få en tidsskift til å skrive en artikkel om bilrasismen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Politiet er rare de.... så en politibil komme med blålys på i normal hastighet 50 i 50 grense ca... så gikk blålysene av leeeeenge før krysset... jeg fikk grønt og skle ut som normalt.. og så kom politiet og snek seg over på rødt. var gode 7 sek med fløyte-på fra min side ... og de som satt i den politibilen så veldig redde ut.. politi i utrykkning er det verste jeg vet.. for det virker ikke som de har så god kontroll over hva de driver med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 har enda ikke hatt noe som helst problem med purken jeg, har knapt sett purken den tiden jeg har hatt lappen:P greit nokk for min del, men merker at man får mindre respekt før fartsgrensene og slikt.. men jeg har egentlig aldri følt meg noe serlig trygg når jeg ser purken, synes det er mer utrygt, for de er alltid ute etter å ta noen, tror de blir gærne vist de er ute på patrulje å de ikke får tatt noen eller gitt noen en eneste advarsel men mange gode råd her ser jeg, takk for de, og de skal selfølgelig brukes når jeg møter på de.. sakl jo på gatebil osv så det er store sjangser nedover dit:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 kan man bli bøtelagt for å slenge litt? idag når jeg kom kjørende ut fra en bensinstasjon (på tverra), så jeg plutselig onkel komme kjørende forbi et kryss lengre frem, så bare at han veiva med pekefingeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Har blitt stoppet to ganger siden jeg fikk lappen (nov.) Begge gangene var i dokumentkontroll , hvor de vinket inn biler, Men siste gangen så fikk jeg denne slengt i trynet: Politiet: Ikke lenge siden du fikk lappen nei, tenkt å beholde den lenge eller?? Jeg: ja, til evig tid. Politiet: jaja, neeei .. vi finner nok noe å ta deg på snart.. Go tur videre. Lurer på om de sier dette til alle, eller bare 18åringer med BMWer .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2005 Har blitt stoppet to ganger siden jeg fikk lappen (nov.) Begge gangene var i dokumentkontroll , hvor de vinket inn biler, Men siste gangen så fikk jeg denne slengt i trynet:Politiet: Ikke lenge siden du fikk lappen nei, tenkt å beholde den lenge eller?? Jeg: ja, til evig tid. Politiet: jaja, neeei .. vi finner nok noe å ta deg på snart.. Go tur videre. Lurer på om de sier dette til alle, eller bare 18åringer med BMWer .. Det han sa der. Er nesten grunnlag nok for at han mister jobben. Driit alvorlig med sånne uttaelser. Hvis du har mulighet så anmeld det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå