_Mayhem_ Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Hei. Har en 92 mod 320I, med 2 klimasoner. Men sliter med og få varmluft. På maks guffe kommer det fortsatt kun kaldluft. Kan dette ha noe med kjølesystemet i motoren og gjøre? Lite kjøleveske,luft i systemet etc? Hvordan lufter jeg evt systemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skogly Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Mest sannsylig luft i systemet....skru opp lufteskruen på toppen av radiatoren, og fyll kjølevæsketanken heilt full, da vil vatnet sige ned, og du høyrer at det kjem luft ut. Fyll på med vatn til det ikkje kjem meir luft ut. PS: Vær forsiktig med lufteskruen, brekker veldig lett (snakker av erfaring) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Mayhem_ Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2005 Motoren skal gå på tomgang i mens går jeg ut ifra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skogly Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Motoren gjekk ikkje når eg lufta systemet, men han var driftsvarm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 motoren må jo være igang for å få vannpumpen til å sirkulere vannet ! Det må være en av to, enten for lite vann, ergo luft istedet. Eller står termostat fast i åpen stilling. Husk kjølevæske når du fyller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 kan være termostaten som delvis står åpen hele tiden.. kanskje den er defekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Mayhem_ Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2005 Løste problemet. fylte etter kjøleveske, startet motoren, med toppa og skruen åpen, gassa opp på 1500 omdr, slakka av igjen etter en liten stund, etterfylte mer, om og om igjen, til jeg følte det var omtrent fritt for luft, kjørte bilen en tur på turtall, nå er den god som ny:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå