Gå til innhold

Noen som har tips å råd angående motor..

babjorn
 Share

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
skal du sette i større motor, så bør bilen din ha vært i norge siden 1.1.96, ellers må du betale avgifter.

.. men det gis bruksfradrag på avgiftene, så hvis den ikke er så langt fra '96, og effektøkningen ikke er enorm, så trenger det ikke bli så mange tusenlappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg leste en plass at å få godkjent en E30 316 med rekkesekser var nesten umulig.. idag.

Lar det seg feks lettere gjøre å få den godkjent med en 318IS? Er det stor forskjell utseendemessig på disse motorene?

Sorry om du mener jeg kaprer tråden, men det gjelder jo mye det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg leste en plass at å få godkjent en E30 316 med rekkesekser var nesten umulig.. idag.

Lar det seg feks lettere gjøre å få den godkjent med en 318IS? Er det stor forskjell utseendemessig på disse motorene?

Sorry om du mener jeg kaprer tråden, men det gjelder jo mye det samme...

Det vil jeg tro, i og med at bilen da er typegodkjent med fire sylindret motor. BT vet ikke at fire og seks syl karosseriene er like, og må ha papirer på det, skaffer du de, er du flink :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant ;)

Men er det store forskjeller på utseende på en 1.8IS kontra vanlig 8v motor? Tenker jo at dersom det er slik som det er med 320/325 at motorene er prikk like så kan man jo ta en sjans... Trenger ikke komme med babbel om forsikring/regress etc, da dette bare er en tanke... ;)

Om jeg bytter til feks en vanlig 1.8 (som jeg har hørt skal være helt lik av utseende), så ikke snakk om at det blir nevnt til noen høyere makter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du sette i større motor, så bør bilen din ha vært i norge siden 1.1.96, ellers må du betale avgifter.

Hmmm...

Er ikke regelen slik at evt avgifter bortfaller dersom bilen har vært i Norge i 10 år eller mer?

Noe som egentlig da betyr at alle biler som er reg. i Norge før, pr dags dato, 13.1.96 er "avgiftsfrie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. men det gis bruksfradrag på avgiftene, så hvis den ikke er så langt fra '96, og effektøkningen ikke er enorm, så trenger det ikke bli så mange tusenlappene.

det er korrekt! :D

og sammigun har oppfattet det korrekt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...