Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en BMW 316I 94 sedan med sliten motor men alt annet topp stand..kan man sette inn en større motor?å hva må byttes å går det ann å få den godkjent... plz noen råd :wink:

Skrevet

Du kan no sett inn 1.8is motor med 140hk. Det vell e nok tro at det blir lett å godkjene. Du må nok bytt om til skive bremser bake vist ikke du har. på is har man skive bremser bak

Skrevet

skal du sette i større motor, så bør bilen din ha vært i norge siden 1.1.96, ellers må du betale avgifter.

  • 2 weeks later...
Skrevet
skal du sette i større motor, så bør bilen din ha vært i norge siden 1.1.96, ellers må du betale avgifter.

.. men det gis bruksfradrag på avgiftene, så hvis den ikke er så langt fra '96, og effektøkningen ikke er enorm, så trenger det ikke bli så mange tusenlappene.

Skrevet

Syns jeg leste en plass at å få godkjent en E30 316 med rekkesekser var nesten umulig.. idag.

Lar det seg feks lettere gjøre å få den godkjent med en 318IS? Er det stor forskjell utseendemessig på disse motorene?

Sorry om du mener jeg kaprer tråden, men det gjelder jo mye det samme...

Skrevet
Syns jeg leste en plass at å få godkjent en E30 316 med rekkesekser var nesten umulig.. idag.

Lar det seg feks lettere gjøre å få den godkjent med en 318IS? Er det stor forskjell utseendemessig på disse motorene?

Sorry om du mener jeg kaprer tråden, men det gjelder jo mye det samme...

Det vil jeg tro, i og med at bilen da er typegodkjent med fire sylindret motor. BT vet ikke at fire og seks syl karosseriene er like, og må ha papirer på det, skaffer du de, er du flink :wink:

Skrevet

Ikke sant ;)

Men er det store forskjeller på utseende på en 1.8IS kontra vanlig 8v motor? Tenker jo at dersom det er slik som det er med 320/325 at motorene er prikk like så kan man jo ta en sjans... Trenger ikke komme med babbel om forsikring/regress etc, da dette bare er en tanke... ;)

Om jeg bytter til feks en vanlig 1.8 (som jeg har hørt skal være helt lik av utseende), så ikke snakk om at det blir nevnt til noen høyere makter...

Skrevet
skal du sette i større motor, så bør bilen din ha vært i norge siden 1.1.96, ellers må du betale avgifter.

Hmmm...

Er ikke regelen slik at evt avgifter bortfaller dersom bilen har vært i Norge i 10 år eller mer?

Noe som egentlig da betyr at alle biler som er reg. i Norge før, pr dags dato, 13.1.96 er "avgiftsfrie?

Skrevet
Hmmm...

Er ikke regelen slik at evt avgifter bortfaller dersom bilen har vært i Norge i 10 år eller mer?

Noe som egentlig da betyr at alle biler som er reg. i Norge før, pr dags dato, 13.1.96 er "avgiftsfrie?

Stemmer det. :)

Skrevet
skal du sette i større motor, så bør bilen din ha vært i norge siden 1.1.96, ellers må du betale avgifter.

.. men det gis bruksfradrag på avgiftene, så hvis den ikke er så langt fra '96, og effektøkningen ikke er enorm, så trenger det ikke bli så mange tusenlappene.

det er korrekt! :D

og sammigun har oppfattet det korrekt! :D

Skrevet
det er korrekt! :D

og sammigun har oppfattet det korrekt! :D

Uheldigvis for meg er det fortsatt mye på min.. :?

Men om 5 måneder er det nede i 10.000,- (95% bruksfradrag).. da kan jeg overleve det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...