BimmerKing Skrevet Januar 1, 2006 Skrevet Januar 1, 2006 Hei, er det noen som vet om temperaturføleren ligger klar i alle biler? Lurer på å anskaffe meg en liten computer, så jeg får temperaturvisning i bilen. Greit å ha.... Men det jeg lurer på er altså om det ligger klart, så det er bare å kjøpe selve computeren eller må jeg kjøpe komplett sett?
Muren Motorsport Skrevet Januar 1, 2006 Skrevet Januar 1, 2006 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... e+computer
Gunnar Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 Det ligger IKKE klart nei.. Mangler mer enn det også, ihvertfall på min, som i tillegg er hakket nyere enn din.. Snakker da en del kabling til hjernen, pluss altså sensoren og kablingen til den. Enklere å kjøpe en batteridrevet på Biltema. Desverre ser det ikke like bra ut..
Tech9 Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 Det ligger en guide til denne oppgraderingen her (bmwe34.net). Der står det faktisk at alt av kabler ligger klart uansett modell, noe som da tydeligvis ikke stemmer.. Men guiden kan kanskje hjelpe litt likevel.. Står en del nyttige ting på den siden ellers også.. www.bmwe34.net
BimmerKing Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Skrevet Januar 2, 2006 Takker for svarene gutter. Jeg fikk beskjed fra koed.dk at ledningene ligger klart til den lille obc'en, så det jeg skal gjøre i morgen er rett og slett å heise opp bilen på en to-søyler, og kikke om sensoren evt ledningene faktisk ligger der. Så får vi se....
Gunnar Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 Det ligger en guide til denne oppgraderingen her (bmwe34.net). Der står det faktisk at alt av kabler ligger klart uansett modell, noe som da tydeligvis ikke stemmer.. Men guiden kan kanskje hjelpe litt likevel.. Det som står der kan godt stemme for amerikanske modeller, siden det er en amerikansk side. Det sikkert ikke solgt noe mindre enn 525i der, og større modeller har gjerne et litt annet utstyrsnivå enn 518i/520i. Men for europeiske modeller stemmer det IKKE. Har sjekket dette i forhold til koblingsskjemaer og målt rundt på kontaktene. Og ikke minst så har jeg prøvd to forskjellige av disse små OBCene uten hell. Man får bare opp 00:00 i displayet og ingen knapper fungerer. Dessuten, les kommentaren helt i bunn. Der er det tydeligvis en som har sendt inn beskjed om det samme som jeg sier. Nå trenger man jo ikke en "bunch" kabler for den digitale klokka, men noen mangler. Takker for svarene gutter. Jeg fikk beskjed fra koed.dk at ledningene ligger klart til den lille obc'en, så det jeg skal gjøre i morgen er rett og slett å heise opp bilen på en to-søyler, og kikke om sensoren evt ledningene faktisk ligger der. Så får vi se.... Vedder 1,50 på at du ikke finner noen sensor der. Trenger forøvrig ikke ha den opp heller, siden du skal kunne finne kabelen frem til fronten inne i motorrommet.. men er vel greit nok om du har tilgang. I tillegg mangler du sikkert gonggongen til frostvarsleren. Skal ligge nede i fotbrønnen til føreren. Er alt i orden hos deg er jeg misunnelig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå