Gå til innhold

Problem ved kaldstart 735i E32

justemann
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte i sommer en 1986 735iA E32, bilen er bortimot så strøken som en 20 år gammel bil kan bli. Det eneste som er galt med bilen er at ved kaldstart går den VELDIG ujevnt og stopper uten gasspådrag, det virker som den ikke tenner på alle sylindrene?!?! Dette er uansett utrolig irriterende på en så strøken bil. Plugger er skiftet, kaldstartdysa er "sjekka" hos merkeverksted! Hva kan dette være? Gode forslag mottas med stor takk. Bilen bruker også uforholdsmessig mye bensin. 1,7 pr mil er for mye da jeg kjører bilen meget pent!!!! Dette er også et problem jeg kunne vært foruten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg E32 eier... jeg har en god del erfaring med den bilen der... og har faktisk hatt nøyaktig det samme problemet. veldig ujevn når den er kald.. og stopper helt av segselv..... har du sjekket at den får nok bensin ?

Husker jeg startet bilen en gang i vinter og den startet med litt host og hark.. kjørte 150 meter før den stoppet.. da var det sikringen til bensinpumen som var gåen... siden bilen din ikke ståpper i like stor grad er det kanskje ikke der problemet ligger.

Mhv bensinforbruk kan du være jævla glad det ikke er noe høyere... på det meste har vi hat 2,6 på mila i den 7'ern jeg har kjørt rundt i.

jeg tenker på å skaffe meg en slik bil selv om ikke så alt for lenge. i den anledning ønsker jeg å stille noen spørsmål....

1) hvordan er gearkassen i bilen din.. når du har den i "E" holder den gearene lenge eller skifter den mye opp og ned ettersom du disponerer gassen ?

2) den bilen jeg har kjørt ( som tlhører en kamerat av meg) har en Chipp som angivleig gir den litt mer hester og litt mer NM, men jeg syns fremdeles ikke den bilen er spesiellt rask.. hvordan oppleves din bil ?

3).. hvordan er motorlyden og hvordan oppfører motoren seg på tomgang.. er motoren rolig ( gitt at det er normale temperaturer etc) eller gir den heftige vibrasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endre Hånde: Er forsåvidt ikke snakk om småkjøring, jeg bor på "bygda" og det er derfor litt avstander mellom "ting". Har hatt en E23 735 tidligere med en eldre versjon av M30 motoren, på samme type kjøring (bare at denne ble ikke kjørt så pent) brukte den bare 1,3. Selv om dette er en noe tyngre bil er jo det litt merkelig? Ellers takk for gode forslag.....

Håkon: Når jeg starter min når den er kald må jeg holde turtallet selv ved ca 1500 omdreininger, ellers stopper den, de første 5-10 sek går den like jevnt som en hane på speed, så roer den seg og jeg kan slippe gassen! :o

1) Er litt usikker på hva jeg skal svare her, med tanke på at dette er en 20 år gammel automatgirkasse (minst?) er jeg godt fornøyd egentlig. Men i "E" holder den kanskje girene litt vel lenge etter min smak! Men et STORT pluss med kassa er jo muligheten i "M" til å låse den i hvilket som helst gir!!!

2) Bilen oppleves ikke som noen racerbil nei, pga girkassa er den jo rett og slett treg fra 0-50, men etter dette begynner det å skje ting. Ihvertfall med min. Min tildigere (leke)bil var en Nissan 200SX S13, fra 50 og oppover er det ikke mye forskjell på de to! Vel og merke da Nissanen var original!

3) Motorlyden er herlig, minuset med den som jeg ser det er Bosch innsprøytningen som lager en del lyd, men dette er jo ikke så godt å komme unna. Ellers er lyden herlig! :P Du kjenner i bilen at motoren går, men langtifra heftige vibrasjoner! Bare akkurat nok til å minne deg på at du har en stor sekser under panseret! :lol:

Ellers synes jeg E32 er en herlig bil, tror det skal godt gjøres å finne en bil med like god komfort og utstyr til den prisen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...