Gå til innhold

Vurderer å forby fyrverkeri !

stiifen
 Share

Anbefalte innlegg

Det var vel snakk om å forby det i store byer/tettsteder i første omgang, noe jeg forstår veldig godt! Hvorfor kan vi ALDRI ha en nyttårsaften uten over 30 branner? Hvorfor må folk gjøre de samme feilene om og om og om igjen..!? Kunne hatt avsatte områder til fyrverkeri. Er så absolutt ikke imot det, men bare at de som tenner dem ikke er stabile i hodet da.

Etter å fått en rakett under bilen, da den stod på tomgang, samt at en rakett passerte 1 m til side for meg...så er det nok.

Heller forbud av fyrverkeri på store steder, enn økt bilavgift.

Men et slik vedtak må gjennom hundreogørten ledd før det høyst trolig blir

nedstemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så rart når du ser hvor liten respekt folk har for fyrverkeri. Fyrverkeri skal sendes opp kl 2400 nyttårsaften, og bare da! Men det smeller jo hele julen og godt inn på nyåret!! I tillegg så kombineres dette med alkohol.. Ikke så merkelig at det går galt.. For min del hadde det ikke vert noe galt i om det ble organisert oppskytning av fyrverkeri i kontrollerte former kl 2400.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å fyre opp raketter mellom 1800 til 0200 på nyttårsaften. OG av folk som er i stand til å gjøre det..

For mange bruker ikke vettet når de driver med raketter. Holder raketter i hånda, uforsvalig plassering osv osv.

Jeg synes det hadde vært greit med en felles oppskyting, men da må det jo være såpass så det synes på litt avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble forbudt å skyte opp raketter i midtbyen i Trondheim etter alle brannene i vi hadde i trehusbebyggelsen her, og kommunen startet med et svært fyrverkerishow som skytes opp fra festningen to ganger hver nyttårsaften. Tror det er klokken 20 og 24. Synes det er en grei ordning. I forstedene kan folk skyte opp som før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være bedre å lage en sertifikat-ordning hvor folk får et dagskurs av brannvesen om oppskytning, behandling av eksplosiver osv. Så kan de som har slikt sertifikat få lov til å skyte opp raketter i edru tilstand.

OT: Jeg tok to gutter i å kaste "hylere" på bilen min i ettermiddag. Enda da sto den inne på gårdsplassen. De skal være JÆVLIG glad for at det ikke gikk av i nærheten av noen av bilene her. Den gikk av der det for 14 dager siden lå en lekk bensintank med 15 liter bensin. Så jeg fikk navn, telefonnummer, skole, fødselsdato og klasseforstander. Så da blir det runde i morgen med politi, skole og foreldre.

Også beslagla jeg fyrverkeriet samtidig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...