Gå til innhold

Typiske problemer (?)


BoosteR
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)

Tenker på å gå til anskafflese av en BMW enten 3-serie eller 5-serien som første bil.

Så lurer jeg på om det er ting jeg burde se etter og typiske problem på disse bilene som man kan forebygge.. Har jo ikke lyst å bli blakk første måneden..

Og kanskje dere har noe annen info som kunne vært nyttig og vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok kanskje komme med litt info om hvor mye du vil spytte inn i bilplanene dine. Er forskjell på om du vil bruke 10 000,- eller 150 000,- :wink: Og derfor forskjell på hva du får av kvalitet.

Hvilken årgang tenker du på? Hvilken modell? (E34? E36? E39?)

Ta en titt i modellguiden her for å komme med modellnavn --> http://www.bimmers.no/statisk.php?id=modellguide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

76 mod? Veteran i år..?

Finn deg heller noe nyere, til samme pris feridg reg. i Norge.

Koster mye å få den registrert i Norge, samliknet med kjøpesummen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

76 mod? Veteran i år..?

Finn deg heller noe nyere, til samme pris feridg reg. i Norge.

Koster mye å få den registrert i Norge, samliknet med kjøpesummen.

Hvis han importerer en veteran, så er det svensk pris + moms og vrakpant - så er han nesten i mål. Så mye mer enn dette koster det ikke å få den ferdig regget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele er et kompromiss:

Det er større sjanse for å finne en billig 316 (what ever modell) enn en 320 (hvis km-stand er nogenlunde lik). Er også mulig å finne en 320 som er til pris som en 316.

Her kommer det andre man må tenke på:

Hvordan er bilene behandlet? Med tanke på hvor meget du har å bruke, så får du ikke akkurat kremen av kremen. I teorien, så vil du få en bedre behandlet (skiftet mye deler, behandlet pent, etc etc) 316 enn en 320 hvis de koster like mye. Men man må også huske på at hvis en 316 har blitt drittkjørt og ikke blitt tatt vare på, men har bare gått 150 000km, så vil en godt behandlet og tatt vare på 320 som har gått 200 000km være et bedre alternativ.

Det hele er:

du må som regel forvente litt skruing på en bil som koster såpass lite som du vil bruke på din første (?) bil. Ihvertfall hvis man snakker BMW, o.l. Men hvis du tar godt vare på bilen, så tar den godt vare på deg :)

PS: det er dessverre altfor mange som heller går for en 320 fordi den har "lyden" og evt hestene, men driter da i om den holder noen 100 km eller ei. Er vel kanskje bedre å kjøpe en bil med litt mindre motor, og heller bruke den, enn å ha den i garasjen og mekke på den (sikkert koselig det, men kjedelig å bruke penger på penger på penger på det, og kjøre den i ny og ne når det sikkert skal være en bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...