Gunnar Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Ifølge tall fra OECD har Sverige nå under 5 dødsofre i trafikken per 100.000 innbygger, og har med det verdens tryggeste trafikk.[...] Svenske myndigheter mener at det er mange års investeringer i veinettet som nå gir se utslag, ikke minst i form av færre omkomne fotgjengere, syklister og mopedister. [...] Fra: http://web3.aftenbladet.no/utenriks/article246210.ece Nå ligger riktig nok ikke Norge langt bak, men det er definitivt liten tvil om at et kraftig forbedret veinett er nøkkelen til lave dødstall i trafikken! På norske veier har man ikke store plassen å rette opp en liten sladd i vintertrafikken før man smeller i møtende bil eller fjellvegg.. Jeg ønsker meg flere veier med midtdelere og gode forbikjørings/krabbesoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 er jo ikke bare veiene i sverige som er bedre men kjøre stilen til svenskene. (hvis vi ser bortifra at alle i sverige kjører som fort som faen) dem legger jeg jo inn i høyre fila 1km før dem skal av veien osv for å slippe dem andre forbi. og dem kjører ikke lengst mulig i en påkjørings rampe for å komme aller først og de gamle folka som liker å kjøre 20 under fartsgrensa dem stopper å slepper forbi køen bak osv. det er hvertfall min erfaring av de turene jeg har hatt i sverige som har blitt noen. så tror vi kan lære mye av våre nabo'er når det gjelder veier og kjøre stil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Skulle vært så brede vei-skuldere i Norge også, hindret masse stygge forbi kjøringer... Norge har mest avgifter i verden på bil(hvis man tenker på bøter også). Og like vel så forferdelige veier... Se på sverige... Nesten halvpris(eller mer?) på alt som har med bil og gjøre, og likevel _MYE_ bedre veier . Overrasker meg ikke at Sverige har de sikreste veiene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 er jo ikke bare veiene i sverige som er bedre men kjøre stilen til svenskene. (hvis vi ser bortifra at alle i sverige kjører som fort som faen) dem legger jeg jo inn i høyre fila 1km før dem skal av veien osv for å slippe dem andre forbi. og dem kjører ikke lengst mulig i en påkjørings rampe for å komme aller først og de gamle folka som liker å kjøre 20 under fartsgrensa dem stopper å slepper forbi køen bak osv. det er hvertfall min erfaring av de turene jeg har hatt i sverige som har blitt noen. så tror vi kan lære mye av våre nabo'er når det gjelder veier og kjøre stil. Helt enig med deg Ole-P. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå