Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ifølge tall fra OECD har Sverige nå under 5 dødsofre i trafikken per 100.000 innbygger, og har med det verdens tryggeste trafikk.

[...]

Svenske myndigheter mener at det er mange års investeringer i veinettet som nå gir se utslag, ikke minst i form av færre omkomne fotgjengere, syklister og mopedister.

[...]

Fra: http://web3.aftenbladet.no/utenriks/article246210.ece

Nå ligger riktig nok ikke Norge langt bak, men det er definitivt liten tvil om at et kraftig forbedret veinett er nøkkelen til lave dødstall i trafikken! På norske veier har man ikke store plassen å rette opp en liten sladd i vintertrafikken før man smeller i møtende bil eller fjellvegg.. Jeg ønsker meg flere veier med midtdelere og gode forbikjørings/krabbesoner.

Skrevet

er jo ikke bare veiene i sverige som er bedre men kjøre stilen til svenskene. (hvis vi ser bortifra at alle i sverige kjører som fort som faen)

dem legger jeg jo inn i høyre fila 1km før dem skal av veien osv for å slippe dem andre forbi. og dem kjører ikke lengst mulig i en påkjørings rampe for å komme aller først og de gamle folka som liker å kjøre 20 under fartsgrensa dem stopper å slepper forbi køen bak osv. det er hvertfall min erfaring av de turene jeg har hatt i sverige som har blitt noen.

så tror vi kan lære mye av våre nabo'er når det gjelder veier og kjøre stil.

Skrevet

Skulle vært så brede vei-skuldere i Norge også, hindret masse stygge forbi kjøringer... Norge har mest avgifter i verden på bil(hvis man tenker på bøter også).

Og like vel så forferdelige veier... Se på sverige... Nesten halvpris(eller mer?) på alt som har med bil og gjøre, og likevel _MYE_ bedre veier :) . Overrasker meg ikke at Sverige har de sikreste veiene ;)

Skrevet
er jo ikke bare veiene i sverige som er bedre men kjøre stilen til svenskene. (hvis vi ser bortifra at alle i sverige kjører som fort som faen)

dem legger jeg jo inn i høyre fila 1km før dem skal av veien osv for å slippe dem andre forbi. og dem kjører ikke lengst mulig i en påkjørings rampe for å komme aller først og de gamle folka som liker å kjøre 20 under fartsgrensa dem stopper å slepper forbi køen bak osv. det er hvertfall min erfaring av de turene jeg har hatt i sverige som har blitt noen.

så tror vi kan lære mye av våre nabo'er når det gjelder veier og kjøre stil.

Helt enig med deg Ole-P.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...