Dr_S Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Hører det skal testes ut med 110 km/t på norske veger nå. Erfaringene fra da de økte til 100 km/t var så positive at de nå skal forsøke 110 Også Trygg Trafikk osv som i alle år har tutet ørene til norske bilister fulle av skremselspropaganda. "Høy fart = dødsulykker!!! " Er jo dette FrP har sagt i alle år...ØK FARTEN så glir trafikken smidigere! VELKOMMEN ETTER STATENS VEGVESEN!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 yes mindre kolisjoner med høyre hastighet men flere ut kjøringer, men med i betrakningen at folk har nyere biler som er tryggere så er det flere som overlever utkjøringer. men skadde øker. hadde dem bare brukt penger på å ha sikkeige veier over alt så hadde det vært fint. men bra at det kommer til å bli hevet til 110. får bort noe kø noen steder da ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Folk flest ligge jo rundt 100/110 uansett.... har liksom ikkje så mykje å seie... eg for min del synest at mange veger kunne dei fint hatt 120... Ligge som oftest rundt der vist det er brei og fin veg... Men det var påtide at SATANS VEGVESEN fekk sperra opp gluggene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 men bra at det kommer til å bli hevet til 110. får bort noe kø noen steder da ja. At det er oppe til vurdering betyr absolutt ikke at det kommer til å skje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 ....trur at mange som køyrer over alltid er over. 90 i 80 sone 110 i 100 sone, og sikkert 120 i 110 sone.....litt skjematisk, men trur det er ein tendens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 enig med ovex her, er nok slik det er/blir. Om folk skal holde feks 110, må det nok ble mer eller mindre nulltolleranse slik at ikke folk tør kjøre fortere. Slik det er nå, med at man kan ligge å "cruise" i 125 i 90 sonen, vel slik kan det ikke være om det blir 110 sone, dvs ligge å cruise i 145 Må bli andre boller for fartsovertredelse i 110 sone isåfall... edit: satt på spissen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 ....trur at mange som køyrer over alltid er over.90 i 80 sone 110 i 100 sone, og sikkert 120 i 110 sone.....litt skjematisk, men trur det er ein tendens. nå får du slutte og ta ord fra min munn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 130 er ikke noe problem i 100-sonene her i landet. Kanskje ikke folk bryter fartsgrensa hvis det er 130 heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Enig med Bimmerlars, de strekningene som det er 100 i dag kan fint settes opp til 130 . Og som Gunnar sier, dette oppe til VURDERING. Vi får håpe det beste . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 vel vel.. det er jo gode greier med 110... men det spiller vel ikke SÅ stor rolle om man kjører 100 eller 110... ? en generellt bedre veistandard i norge, og generellt høyerer fartsgrenser på de nye og moderne veiene... det hadde vært noe det... men mentaliteten er god medd 110 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikjah Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 forferdelig å kjøre hastigeter over 80km/t i eldre biler eller nyere japseplastikk, med tanke på støy! bmw derimot er ikke no problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Japseblikk? Det er forferdelig å kjøre over 0km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Japseblikk? Det er forferdelig å kjøre over 0km/t Hehe... og alikavell har du eigd ein? Sorry for OT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3Compact Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Tror ikke vi kjører så mye over fartsgrensene jeg. De fleste av oss har 5-7 km missvisning i 80km. Når vi da ligger i 90 ligger vi egentlig i lovlig 80... Jeg ble meget bevisst på dette etter at jeg kjøpte activegps. Deilig å alltid vite korrekt hastighet.. http://www.topgear.no/ Anbefalles Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Made in Sweden... Veit ikkje om eg stole på svenskene Nei men den er sikkert grei nok den der.. Men kvifor ikkje berre holde fartsgrensene? Billigere det.. Både når det gjelde bensin og slitasje på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå