Gå til innhold

vannpumpe

edition
 Share

Anbefalte innlegg

ja då har det nye året begynnt for fullt, og selvsagt måtte det begynne med at vannpumpa mi røyk! nett som om det ikkje koster nok å kjøre en tørst BMW fra før... :? noken her inne så vett kor eg skal GÅ for å få en ny pumpe til en ikkje altfor ubehagelig pris?

åja.. det er til en 535...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merka at det var nokken dråpa i tunet, å dreiv å sjekka dette iløpet av nokken daga, å igår når vi skulle hjem etter endt nyttårsfeiring hos mine foreldre, så ble det ikke noe temp i varmeapparatet. tok så bilen inn på verkstedet til min far, å då dreiv det fra viftereima, trodde først det var slangen som går opp på termostathuset, så tok det av å gjorde reint og skifta slange og pakning på termostaten osv. så var det igang med lufting og styr, men da når eg hadde fått ut all lufta, så stod spruten fra reima, å etter nermere ettersyn så såg det ut som det var pumpa. demonterte vifta, og såg da at det rant ei lita stråle ut fra fronten på pumpa. har heldigvis ikke kokt enda, så får satse på at det ikke er nokke meir som er gåent! men er det nokken som vet om det er fleire lufte pnkt på 535`en? eneste eg har sett er den på termostathuset, å ikke den andre på radiatoren, som Gunnar har beskrevet på sin "DIY"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører buss i helgene!!! Ikke noe stygt om buss hehe :lol:

Hvordan fant du ut at det var vannpumpa som som var ødelagt? Ble bilen fort varm og deretter kokte umiddelbart?

hehe... det verste eg veit er å ta buss! ikkje stygt meint, men det er så forbanna kjedeleg! Spesielt her i grisegrente strøk der det går eit par busser i døgnet... :evil:

Så vist du skal noko ein dag og må ta buss, må du planlegge det "mange" dager i forvegen :-(

Sorry for OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...