Gå til innhold

Negativ camber


Lien
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min ble senka med 40 mm senkefjærer fra Apex i høst og den er nå veldig lav bak egentlig. Dette har ført til at det har blitt veldig mye negativ camber men gir dette egentlig noen andre bakdeler enn at bilen spiser litt mer dekk til middag?

Er det nødvendig å justere/shimse opp igjen akslingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke stort du får gjort annet enn å justert spissinga bak best mulig for og unngå at dekkene forsvinner på inner eller ytterkant :P Min var senka 55mm bak med lovlig camber/spissing faktisk(i vognkort) hvor det ikke ble slitt ujevnt i det heletatt..så det er mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan det er på E36, men på E30 er det ikke-justerbar camber/caster vinkel. Jeg har forstått at eksentriske bærearmsforinger skal hjelpe litt på vinkelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått erfart dekkslitasjen enda på sommerføre, men skal sjekke vinterdekkene etter en stund tenkte jeg.

Får jeg problemer med slitasje på dekk så får jeg justere spissinga og sjekke foringer når den tid kommer :) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få tak i justerbare ecamberplater bak til E30 (?).

Vet det finnes foran.

Hvor får man kjøpt sånn?

Nei, det er ikke mulig. Det er et heeelt annet system bak enn foran.

For å justere camber bak må du ha feks en slik:

ha%20zusammengebaut2_1122399468.jpg

Gr.A DTM komplette Hinterachse!Träger beide Längslenker und Alutonnenlager!

Komplett verstärkt auf Uniball umgebaut und in Spur und Sturtz stufenlos einstellbar!

Preis 1200€

Eller så kan du også kjøpe slike:

P1010018.jpg

Rear Camber & Toe Adjuster Kit

Image depicts basic design of kit.

there may be slight variations between models.

Jeg har de sistnevnte på E30en min pr. dags dato. Fra og med neste uke har jeg førstnevnte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et helt annet opplegg på E36, den har ikke de konvensjonelle bærearmene som alle gamle BMWer opp til E32/E34 har (bortsett fra E31 og Z1 - disse har en tidlig versjon av Z-akselen fra E36).

Det ER en lignende patetn originalt på E36 (med eksentriske bolter) som gjør til at man kan stille camber i nedre del av spindelhuset. Man har også mulighet til å stille spissing ved hjelp av en foring/festeanordning som sitter i fremkant av bærearmen. E46 har nesten identisk bakstilling som E36 og derfor har den følgelig de samme mulighetene for justering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...