Lien Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Bilen min ble senka med 40 mm senkefjærer fra Apex i høst og den er nå veldig lav bak egentlig. Dette har ført til at det har blitt veldig mye negativ camber men gir dette egentlig noen andre bakdeler enn at bilen spiser litt mer dekk til middag? Er det nødvendig å justere/shimse opp igjen akslingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Skulle ikke tro det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 er ikke stort du får gjort annet enn å justert spissinga bak best mulig for og unngå at dekkene forsvinner på inner eller ytterkant Min var senka 55mm bak med lovlig camber/spissing faktisk(i vognkort) hvor det ikke ble slitt ujevnt i det heletatt..så det er mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Nå vet jeg ikke hvordan det er på E36, men på E30 er det ikke-justerbar camber/caster vinkel. Jeg har forstått at eksentriske bærearmsforinger skal hjelpe litt på vinkelen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 camber er ikke justerbar bak på E36 nei..stemmer det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 Sjekk foringer..senking uten å justere spissing tar knekken på foringer som kanskje er dårlige fra før av. Da oppstår dekkslitasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2006 Har ikke fått erfart dekkslitasjen enda på sommerføre, men skal sjekke vinterdekkene etter en stund tenkte jeg. Får jeg problemer med slitasje på dekk så får jeg justere spissinga og sjekke foringer når den tid kommer Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 camber er ikke justerbar bak på E36 nei..stemmer det Camber er justerbar på E36 jo... Den har samme camberstag som E46 og det tillater noe justering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2006 Ja camber er justerbar på E36 men er visst bare noe du får justert i følge en mekaniker venn av meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 Er det mulig å få tak i justerbare ecamberplater bak til E30 (?). Vet det finnes foran. Hvor får man kjøpt sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 Er det mulig å få tak i justerbare ecamberplater bak til E30 (?). Vet det finnes foran. Hvor får man kjøpt sånn? Nei, det er ikke mulig. Det er et heeelt annet system bak enn foran. For å justere camber bak må du ha feks en slik: Gr.A DTM komplette Hinterachse!Träger beide Längslenker und Alutonnenlager! Komplett verstärkt auf Uniball umgebaut und in Spur und Sturtz stufenlos einstellbar! Preis 1200€ Eller så kan du også kjøpe slike: Rear Camber & Toe Adjuster Kit Image depicts basic design of kit. there may be slight variations between models. Jeg har de sistnevnte på E30en min pr. dags dato. Fra og med neste uke har jeg førstnevnte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Et billig løsning for å få justerbar camber/spissing på e30/e34 er å file avlange hull, sveise på et par vorter/tabs og montere eksentriske bolter http://e30m3performance.com/installs/installs-3/jl_sub/ Går dette på e36? Eller er det allerede en slik løsning fra fabrikk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Det er et helt annet opplegg på E36, den har ikke de konvensjonelle bærearmene som alle gamle BMWer opp til E32/E34 har (bortsett fra E31 og Z1 - disse har en tidlig versjon av Z-akselen fra E36). Det ER en lignende patetn originalt på E36 (med eksentriske bolter) som gjør til at man kan stille camber i nedre del av spindelhuset. Man har også mulighet til å stille spissing ved hjelp av en foring/festeanordning som sitter i fremkant av bærearmen. E46 har nesten identisk bakstilling som E36 og derfor har den følgelig de samme mulighetene for justering... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå