PsYcHo Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Hei! Er det noe effekt å hente med bare å bytte til B23 topp? (Hvis de i det hele tatt passer da?) Og noen som har noe erfaring med trim kam fra Koed.dk? Eventult hvem? Lyst til å begynne å trimme,men i hvilken ende skal jeg begynne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 bytt til 323 veiv, da blir det litt guffe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 bruke tid,energi og penger på en b20 er ikkje å anbefale.. Steget opp til b25 er ENORMT! så svaret må vel bli: bruk b20'n til garasjefyll/delemotor, selg litt deler å slikt, å kjøp en 2,5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsYcHo Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2006 Hmm kanskje det er saken,bytte til B25. Dette med 323 veiv i en 320 motor,vil dette gå? Er B25 trimmingsvennlig da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 b25 har motronic innsprut, så en chip kan alltids puttes inn. det går ikkje på b20 pga. l-jetronic. forøvrig er b25'n såpass "trimmet" fra bmw att den fremstår som MEGET sportslig! effektanlegg/grenrør/K/N Filter å slikt smådill hjelper og litt på.. Men mest lyd da. Det å begynne å mikse å trikse med b20'n er bare tull! du får ALDRI en så hissig motor som b25'n! med mindre du begynnner med turbo osv... men da får pengene vinger.. å til slutt angrer du på att du ikkje begynde men en b25.. så...... LØP Å KJØP! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Hmm kanskje det er saken,bytte til B25. Dette med 323 veiv i en 320 motor,vil dette gå? Er B25 trimmingsvennlig da? De jeg har snakket med påstår en 320 med 323 veiv går like godt som 325, om det er sant vet jeg ikke. Kanskje noen andre vet. Hvis du ødelegger motoren din kan du kjøpe min b20. Har tenkt å bytte til m50b25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsYcHo Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2006 Hmm kanskje det er saken,bytte til B25. Dette med 323 veiv i en 320 motor,vil dette gå? Er B25 trimmingsvennlig da? De jeg har snakket med påstår en 320 med 323 veiv går like godt som 325, om det er sant vet jeg ikke. Kanskje noen andre vet. Hvis du ødelegger motoren din kan du kjøpe min b20. Har tenkt å bytte til m50b25 Holder til på andre siden av landet desverre...hehe Hva er slaglengden på 323 da? Vil ikke ta imot toppen lissom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsYcHo Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2006 b25 har motronic innsprut, så en chip kan alltids puttes inn. det går ikkje på b20 pga. l-jetronic. forøvrig er b25'n såpass "trimmet" fra bmw att den fremstår som MEGET sportslig! effektanlegg/grenrør/K/N Filter å slikt smådill hjelper og litt på.. Men mest lyd da. Det å begynne å mikse å trikse med b20'n er bare tull! du får ALDRI en så hissig motor som b25'n! med mindre du begynnner med turbo osv... men da får pengene vinger.. å til slutt angrer du på att du ikkje begynde men en b25.. så...... LØP Å KJØP! Bare det å finne en B25 til salgs da..Jobber som lærling og driter ikke penger for tiden,desverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Hmm kanskje det er saken,bytte til B25. Dette med 323 veiv i en 320 motor,vil dette gå? Er B25 trimmingsvennlig da? De jeg har snakket med påstår en 320 med 323 veiv går like godt som 325, om det er sant vet jeg ikke. Kanskje noen andre vet. Hvis du ødelegger motoren din kan du kjøpe min b20. Har tenkt å bytte til m50b25 Send meg nr til desse karane på PM. så er eg MEGET interresert i den resepten! (rart BMW ikkje har gjort det sjøl viss det skal bli så bra) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Hmm kanskje det er saken,bytte til B25. Dette med 323 veiv i en 320 motor,vil dette gå? Er B25 trimmingsvennlig da? De jeg har snakket med påstår en 320 med 323 veiv går like godt som 325, om det er sant vet jeg ikke. Kanskje noen andre vet. Hvis du ødelegger motoren din kan du kjøpe min b20. Har tenkt å bytte til m50b25 Holder til på andre siden av landet desverre...hehe Hva er slaglengden på 323 da? Vil ikke ta imot toppen lissom? Hadde tenkt meg til sverige etter motor, kan ta med min da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Hmm kanskje det er saken,bytte til B25. Dette med 323 veiv i en 320 motor,vil dette gå? Er B25 trimmingsvennlig da? De jeg har snakket med påstår en 320 med 323 veiv går like godt som 325, om det er sant vet jeg ikke. Kanskje noen andre vet. Hvis du ødelegger motoren din kan du kjøpe min b20. Har tenkt å bytte til m50b25 Send meg nr til desse karane på PM. så er eg MEGET interresert i den resepten! (rart BMW ikkje har gjort det sjøl viss det skal bli så bra) Mener å huske det var TIDLIGERE formann i bmwccn avd. hordaland som sa det. Har du prøvd da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Du kan bytte til gasspjeldhus fra B25, så er du ihvertfall godt i gang! I følge Total BMW (anerkjent engelsk BMW-blad) blir motoren en helt annen med gasspjeld fra B25 (innebærer at man fjerner litt gods på innsuget også såklart). De skriver at den får mer lik karakteristikk som B25, og skal være klar for å gi E30 318is en "nosebleed" any day.. Eksemplaret i artikkelen ble bremset til 145hk med en billigchip og spjeldhus fra B25. Må jo sies å være temmelig bra om man tar utgangspunkt i noen reduserte 129 originale hester. Jeg har et slikt spjeldhus liggende, men tror jeg dropper det siden jeg har en 3.5-liter liggende.. Du trenger forøvrig noen slanger og litt koblinger i tillegg.. Sammenlign i ETK. Jeg trenger nesten ingenting ekstra på min, men det er visst litt større forskjeller på 320i og 325i enn 520i og 525i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Du kan no alltis plan toppen og sett på veiv i fra b23, kvas kam, dobbel fjæri på ventilene(veldi mye sei på kvas heten på motoren), ta av litt på sving hjulet og gasspjeldhus fra B25. når du skifet manifoil pakninger så fres ut pakningen som at det blir lik stort som hullet. motoren skal pust lett. Nå får du en motor som er mye sprekere en M20 B25 motor som er org og dem som er lett trimmet. B20 og B23 har samma topp. Det her har e prøvd selv. kjæmpe stor forskjeld, eneste e hadde høy komp stempler å da. koster litt pæng for stempler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Og alt det koster deg det dobbelte som en b25... Kjøp deg en 88+ b25 du så slipper du i utgangspunket å skifte kasse også.(men det er anbefalt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Dobbel så masse. å nei da. Plan toppen= Gjør selv kvas kam= 3000-3500kr Veiv= 1000kr dobbel fjæri på toppen= 500kr Ta av litt på sving hjulet= Gjør selv gasspjeldhus fra B25= mellom 250 til 500kr brukt skifet manifoil pakning fres etter profil= 300kr Sum 5800kr koster det. Men ting tar tid. Og kan altids sei at man kan ta av vifta på motoren å heller sett på El.vifta. Tap endel motor effekt på vifta på motoren. for en bruk bar M20 B25 koster i mellom 10.000-15.000kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå