mhane Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Har brukt en av dagene i jula til å starte på prosjekt "montere hengerfeste på E39" Fjernet bakfangeren og store deler av bagasjerommet og har nå skrudd fast bjelken som selve hengerfestet skal festes i. Bilen er skrudd sammen igjen uten at jeg har sluttført med å skjære hull i fangeren osv. fordi jeg enda ikke har bestemt meg for hvordan jeg skal løse det elektriske. Har noen tips på hvordan jeg skal få strøm til hengerfestet? Må man dra ledning fra sikringsboks ved motoren? Er det vanskelig å strekke ledninger fra front til bak? Hvor er det best å kjøpe de elektriske komponentene? Er dette noe man "enkelt" kan koble selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Jeg har en monteringsanvisning på servern min et sted. Er det touring eller sedan? Uansett må du nok ha originalt ledningsnett for at check-control systemet ikke skal mase om at masse lamper er gått hver gang du kobler til hengern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Magne Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Har brukt en av dagene i jula til å starte på prosjekt "montere hengerfeste på E39" Fjernet bakfangeren og store deler av bagasjerommet og har nå skrudd fast bjelken som selve hengerfestet skal festes i. Bilen er skrudd sammen igjen uten at jeg har sluttført med å skjære hull i fangeren osv. fordi jeg enda ikke har bestemt meg for hvordan jeg skal løse det elektriske. Har noen tips på hvordan jeg skal få strøm til hengerfestet? Må man dra ledning fra sikringsboks ved motoren? Er det vanskelig å strekke ledninger fra front til bak? Hvor er det best å kjøpe de elektriske komponentene? Er dette noe man "enkelt" kan koble selv? Kjøp orginalt ledningsnett, er det letteste. er som Kjetil Somme skriver, blir tull med det elektriske av å mikke noe uoginalt til. Må fram til sikringsboksen med ledninger, men disse følgr med det orginale nettet. Er litt arbeid å få ledningene fram, er best å få merkeverksted til å fikse det. Vet ikke hvor mye du kan av mekanikk/elektrisk, er du flink er det ingen problem å legge og koble kabler opp. Trenger bare monteringsannvisning, alt står der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2006 Jeg har en monteringsanvisning på servern min et sted. Er det touring eller sedan?Uansett må du nok ha originalt ledningsnett for at check-control systemet ikke skal mase om at masse lamper er gått hver gang du kobler til hengern. Jeg har touring. Hvis du har monteringsanvisning liggende mottas den med stor takk Ser ut som jeg må satse på orginalt ledningsnett. Regner med at jeg blir ruinert nå Mye enklere på E36 der det bare var "plug and play" med et mellomstykke i baklyktene. Får eventuelt se det an om jeg forsøker å koble selv. Ser fort ut fra en monteringsanvisning om jeg kan klare dette selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå