Turbo-Knut Skrevet Januar 6, 2006 Skrevet Januar 6, 2006 Jeg har en 1991mod. 520iA 24v, og lurte på om det er mye arbeid å plassere en 5 liters V12 i E-34 karosseriet? Hva må modifiseres og hvilken girkasse er egnet til en slik motor? Og sist men ikke minst, går det ann å få noe sånt godkjent?
Arimanni Skrevet Januar 6, 2006 Skrevet Januar 6, 2006 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... ht=550+v12 Eg spurte om det samme for ei stund sia.. Er fortsatt på tegnebrettet Har vore i kontakt med biltrangsynet og det så ut til å gå bra så lenge eg gjorde det sånn som eg hadde planlagt. Blant anna bremser og drivlinje fra M5/750.
Turbo-Knut Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Skrevet Januar 6, 2006 Hehe - "Biltrangsynet" Du må ha 750 bremser fremme, M5 bremser bak for å få det godkjent..en eg kjenner har gjort dette, og kalte den 550i Så da er det iallefall håp Hadde vært innmari morsomt Men hvordan er det med motortilpasning? Regner med at det er forskjellige motorfester og litt sånt.. noen som vet?
Arimanni Skrevet Januar 6, 2006 Skrevet Januar 6, 2006 Du må nok sveise nye motorfester, og i verstefall flytte torpedoveggen litt bakover. Det har eg faktisk ikkje undersøkt enda, men rekner med du må lage nye motorfester..
Hylland Skrevet Januar 6, 2006 Skrevet Januar 6, 2006 Du må nok sveise nye motorfester, og i verstefall flytte torpedoveggen litt bakover. Det har eg faktisk ikkje undersøkt enda, men rekner med du må lage nye motorfester.. Den dagen du får deg 550, so ska eg læra deg å køyra!
Hakon Skrevet Januar 6, 2006 Skrevet Januar 6, 2006 er vel nesten billigere å kjøpe en Ny 550 da .. apropos bananer .. noen her som har Prøvd den.. skal prøve en med Manuell gear sammen med min far når han blir frisk... men gidder ikke om den ikke er å anbefale..
Arimanni Skrevet Januar 6, 2006 Skrevet Januar 6, 2006 Den dagen eg får 550 er den dagen du teke opp lån for å få noko som går enda betre roar.. og da veit me begge... Sorry for OT.
Hylland Skrevet Januar 7, 2006 Skrevet Januar 7, 2006 Den dagen eg får 550 er den dagen du teke opp lån for å få noko som går enda betre roar.. og da veit me begge...Sorry for OT. teke opp lån... Ka veit vel du om det?
Pedi Skrevet Januar 8, 2006 Skrevet Januar 8, 2006 Du må nok sveise nye motorfester, og i verstefall flytte torpedoveggen litt bakover. Det har eg faktisk ikkje undersøkt enda, men rekner med du må lage nye motorfester.. Og der tar du nok heilt feil. Min gamle 1994 modell (530i) "550i" E34 Touring-prosjekt ble solgt for noen år siden, men ombygginga var ingen problem. Motorfester og girkassefester (ZF 4HP24 vel å merke) passer som en drøm, ingen spesialtriks måtte til... Eksos og mellomaksel måtte kortes inn litt, men den donorbilen som motoren kom fra var en 750iL... Gasspotmeter etc passet også rett inn, samt mye annet. Noe var ikke så enkelt, men jeg vil anbefale de som skal bygge om en slik bil - bruk gjerne et E34 chassis som er ca samme årmodell som E32-donorbilen... Det er litt omfattende elektrisk sett, men det er noen snarveier å gå for å lette arbeidet... Har du litt inngående innsikt i BMW-elektronikken, så vet du og/eller finner du ut hva jeg tenker på nå.
Arimanni Skrevet Januar 9, 2006 Skrevet Januar 9, 2006 Ok.. Rekna nesten med at du måtte sveise nye fester, ettersom det var ein anna dimisjon på motoren, men vist det er så enkelt som du seie, burde ikkje det vera noko problem! Skjønner kva du meiner med elektronikken, men trur ikkje det skal by på større problem enn andre biler. Men kunne du ha laga til ei liste med kva som må gjerest for å få bilen godkjent?
Turbo-Knut Skrevet Januar 14, 2006 Forfatter Skrevet Januar 14, 2006 Min gamle 1994 modell (530i) "550i" E34 Touring-prosjekt ble solgt for noen år siden, men ombygginga var ingen problem. Motorfester og girkassefester (ZF 4HP24 vel å merke) passer som en drøm, ingen spesialtriks måtte til... Eksos og mellomaksel måtte kortes inn litt, men den donorbilen som motoren kom fra var en 750iL... Var vel v8'er i '94 modellen? Er motorfestene plassert likt på 6- og 8 sylindra utgaver? Har du bilder av den 550i Touring'en eller? Hadde vært moro å sett den
Pedi Skrevet Januar 15, 2006 Skrevet Januar 15, 2006 Det var en V8 utgave ja... Ingen bilder nà, er i sola pà Gran Canaria...
Arimanni Skrevet Januar 15, 2006 Skrevet Januar 15, 2006 Det var en V8 utgave ja...Ingen bilder nà, er i sola pà Gran Canaria... Hehe... nokon som har det fint! Må ta nokre bilder av babene der nede da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå