Bimmerlars Skrevet Januar 7, 2006 Share Skrevet Januar 7, 2006 S50B30 motoren i E36 M3 har 240hk ved 6000 rpm i USA, mens i Europa har den 286hk ved 7000 rpm. Er det kun turtallet som gir den de ekstra hk, altså at USA versjonen har en turtallsperre? eller er det andre ting som er gjort for å senke effektuttaket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Januar 7, 2006 Share Skrevet Januar 7, 2006 tror det har med kompresjonen, vet ikke sikkert, men var lsik før hvertfall. de lagde eta motorene for usa pga avgiftene, om jeg ikke husket feil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2006 Ja, det kan hende. 325 E30 kom vel med en motor med komp som en turbomotor i USA? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet Januar 7, 2006 Share Skrevet Januar 7, 2006 S50B30 motoren i E36 M3 har 240hk ved 6000 rpm i USA, mens i Europa har den 286hk ved 7000 rpm. Er det kun turtallet som gir den de ekstra hk, altså at USA versjonen har en turtallsperre? eller er det andre ting som er gjort for å senke effektuttaket? USA versjonen er en helt annen motor, er vel egentlig bare "en stor M50". Er ikke kun turtallet. Toppene er nok svært forskjellige. Europa versjonen har også 6 separate gasspjeld, USA versjonen har kun et, Europa versjonen har oljespyling under stemplene etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Januar 7, 2006 Share Skrevet Januar 7, 2006 den er vel laget for mye lavere oktantall også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 7, 2006 Share Skrevet Januar 7, 2006 hvorfor er bilene så forskjellige ? Europa - USA mener jeg ... og apropos bananer .. det er veldig lenge siden jeg var i USA nå, og da sjekket jeg det ikke... kan man kjøpe Diesel over alt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axl Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 var vel pga. pris de laget 240 hk utgaven av m3 i usa. rett og slett en billig versjon. usa motoren koster vel bare ca halvparten av euro motoren mener jeg. får automat gear i m3 også der borte. grøss! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 det er jo rart da... jeg hørte at americanerene kjøpte M-biler nettopp pga at de hadde gode manuell-kasser og var involverende å kjøre... var det ikke derfor de vurderte å putte en 6trinns manuell i M5 da ? ( E60 ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 S50B30 motoren i E36 M3 har 240hk ved 6000 rpm i USA, mens i Europa har den 286hk ved 7000 rpm. Er det kun turtallet som gir den de ekstra hk, altså at USA versjonen har en turtallsperre? eller er det andre ting som er gjort for å senke effektuttaket? USA versjonen er en helt annen motor, er vel egentlig bare "en stor M50". Er ikke kun turtallet. Toppene er nok svært forskjellige. Europa versjonen har også 6 separate gasspjeld, USA versjonen har kun et, Europa versjonen har oljespyling under stemplene etc. USA-versjonen er en M52 motor med annen borring og slag enn Euro-motoren. Toppen er såvidt jeg husker en standard M52 b25-topp, men med litt snillere kammer. Innsuget er også et ordinært euro b25... ...og US-versjonen har samme oljespyling som alle andre M50/52/54... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axl Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 us versjonen er vel en litt trimmet 328 motor med litt syørre volum både 3,0 og 3,2 literen har 240 hk der borte. amrikanerene er noe sære med gearkasser. i e30 m3 fikk de byttet ut doglegg kassen med en vanlig kasse med 1' gear frem og overgear på 5' i stedenfor direkte. e 36 m3 kunne de få med automatkasse. smg kassen i m5 er ikke automatkasse.helt sikkert en del der borte som vil ha den med vanlig automat. men visst de ikke får det er det helt sikkert noen som vil ha vanlig manuell i den. markedet er så stort der borte at de får gjennomslag på mye av det de vil ha.visst de gearer feil med smg kan det jo hende de saksøker bmw for et eller annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå