Gå til innhold

montering av shortshift -> skraping ved giring!


Stian Børresen
 Share

Anbefalte innlegg

har montert shortshift på bilen, når jeg nå skal gire så skraper det i girkassa Dette irriterer meg noe grusomt, bilen er en 87mod 325i. shortshiften ble kjøpt på motortechnik.no om jeg ikke husker helt feil. leser litt om at man kan snu selve stanga for å få det skikkelig, har ikke prøvd dette enda men får prøve det idag regner jeg med.. girkassa er jo i tipp topp stand så å kjøre en meter når det er sånn som det der blir uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har montert shortshift på bilen, når jeg nå skal gire så skraper det i girkassa Dette irriterer meg noe grusomt, bilen er en 87mod 325i. shortshiften ble kjøpt på motortechnik.no om jeg ikke husker helt feil. leser litt om at man kan snu selve stanga for å få det skikkelig, har ikke prøvd dette enda men får prøve det idag regner jeg med.. girkassa er jo i tipp topp stand så å kjøre en meter når det er sånn som det der blir uaktuelt.

Husket å bøye linkstanga? Den som går fra girspaken, og bort til girkassen.

Skift også resterende deler mellom girstang og girkasse, for å få det tettest og tightest som mulig.

(Jeg har gjort alt dette, har shortshift fra M Coupe, som fungerer strålende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis short-shiften du kjøpte er original short-shift skal girstanga du fikk være bøyd fra før.. Er det Z3 M girstang så får du problemer å må bøye girstaget fra girkassa hvis den skal gå klar fra mellomakslingen.

Det du kan ha gjort feil er å satt girstanga feil vei.. Dvs at bøyen på stanga går mot motoren. Bøyen skal i hvertfall være vendt bakover. Hvis den er satt feil vil den jo ikke stå i posisjon noe som vil føre til skraping muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den står rett vei, men får prøve å gi det staget der en kakk så får vi se om det blir bedre..kan jo være fordi at motoren er kald og at bilen ikke har vært i gang på 1 års tid..

lite smøring osv..forsvant hvertfall når jeg fikk motorn på driftstemp og fikk kjørt litt fram og tilbake med bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...