mAZE Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 Har lett endel på nettet nå, men finner ikke noe om dette. Vet ikke om noen av dere her inne har noen erfaring med Audi og montering av dump. Ettersom dette ikke er originalt på denne bilen må man vel kutte en slange og sette inn dump'n på ett t-stykke der, (gjorde dette på en escort cosworth jeg hadde også med den nye type motoren).. Men spørsmålet er vel hvilken slange skal kappes? Er det slangen fra Innsug til IC? Eller da motsatt, for de som vil ha det den veien?? Og igjen beklager at dette overhode ikke har noe med bmw å gjøre. Men regner med det sikkert er noen som har greie på det uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 en audi-fan kamerat av meg sa til meg en gang at på 1,8t motorene til audi så ble LMM ødelagt når dumpventil ble installert. Grunnen var fordi LMM fikk feil verdier når dumpen slo inn og motoren gikk i nødmodus eller no. Til slutt tok LMM kveld. Dette ble diskutert på audi forumet. Hvilken 1.8 t motor det gjaldt, om det var alle eller noen, vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 Monter den mellom IC og innsuget du... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 LMM på 1,8t tåler dump til friluft ganske dårlig.. Men, men Du kan vel strengtatt velge hvor du vil ha dumpen, men det er vel vanligst mellom innsug og IC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 kammeraten min har 1.8t, han chippet den og måtte da skifte dumpen til en som var resirkuler bar. den står mellom innsuget og IC. Men i ettertid så røyk alle coilene pga av de ikke tålte chippinga. Men den dag i dag er de skifet og bilen går som ett lyn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 Dumpventilen skal stå mellon ic og innsug, helst så nær innsug så mulig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J Naustdal Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 so nært gass spjeldet som muleg for best effekt. før ic for best lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 vag sliter med elendige lmm og omløpsventiler på sine 1,8T motorer.derfor har de innbytteordninger på lmm og den koster ikke så meget å bytte. for å være helt ærlig så sliter de mest med at det er dårlige motorer vi aner jo ikke hvilken type bil denne motoren står i så da blir det vanskelig å svare deg.noen har den under hovedlykten på passasjersiden mens andre har den i toppdekselhøyde bak ved torpedoveggen,så her må du bare bruke litt sunn fornuft.skal du ha den til å dumpe til friluft er det jo grei skuring,da tar du bare å kobler den på en eller annen plass mellom turbo og innsugsspjeldet.helst så nerme spjeldet som mulig.vacuum tar du bare ut med et t-stykke fra et allerede eksisterende uttak på innsuget(mellom spjeldet og toppen).husk å blende eventuelle slanger til den gamle ventilen om du ikke bruker noen av disse(det er jo det enkleste). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 Dumpventilen skal stå mellon ic og innsug, helst så nær innsug så mulig.. skal å skal fru blom... på en småtrimma 1.8T i overkant av baret i overlading så er ikke det der noe must. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2006 Her er det snakk om en a4 fra midten på 90tallet. Og han skal chippe den. Men det var delte meninger her om det lønnet seg eller ikke ser jeg.. Men ettersom han får slik lmm billig om den ryker så har det vel ikke så mye å si. Og er det standard at de ryker når man monterer dump eller er det bare noen? Dere kan se bilder av dump'n han skal montere på ett av bildene mine på linken under her til evo.no .. Så blir da evt to t-stykker da, ett til å montere dump og ett t-stykke til å sette på vakumslangen på.. Og ettersom det var snakk om chipping, kan han gjøre dette eller kommer dette til å ta knekken på motoren?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 altså,motorene her tåler fint å bli trimmet til overkant av 200 gamp men når man begynner å trimme de så vil alle defekter komme for en dag.er sikker på at om han måler trykket på denne motoren så lader den sikkert ikke mer enn maks. 0,4 bar og skal ha minimum 0,6 på en org 150hester.han synes nok at alt er i orden nå,men om ikke eksosen/kat. er tett,turbo ikke er fucked og ingen lekkasjer så klarer han å få trykket opp over 1 bar.først da merker man at ting som lmm,tennkabler osv ikke henger med lenger. men den som intet våger,intet vinner så bare å gi gass... lmm måler bare luften som passerer gjennom,at dumpen slipper ut noe av det i friluft er jo bare dumt for motoren da den får litt feil blanding i 2 sec.,men har ingenting å si for lmm.du vil knapt merke dette engang om du ikke drar den til sperra på første for så å clutche ut å la den falle til tomgang igjen.altså meget sjelden. hvis han har tenkt å trimme så kan han vel bare få den som skal trimme den til å montere dumpen og vel!?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2006 Den skal ikke trimmes. Bare chippes. Han har fått skrudd opp trykket på ett vag verksted. Husker ikke hvor mye han lader nå, men det er ikke all verden. 0,5-0,6 eller noe tror jeg.. Så vi monterer evt dump'n selv. Men blir det noe lyd i den i det hele tatt? Jeg kjører jo 0,5 på kompressoren min nå og da er det ihvertfall lyd i den. Men vet ikke hvordan dette blir med 0,5bar turbotrykk jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå