Gå til innhold

Lakkering av bil innvendig + understell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvor kan jeg få kjøpt svart lakk som egner seg til å lakkere en bil innvendig med? Helst ikke til astronomiske summer. Hvor mye trenger jeg? Skal lakke gulv, tak, hattehylle.

Hvilken lakk bør man bruke når man lakkerer bakstilling og fjærbein forran? Må vel være noe som er litt slitesterkt?

Skrevet

du burde kjøpe sånn vinyl lakk på torshov bilrekvesitta. koster rundt 120-130kr for en box. ellers har de noe lignende på biltema til ca samme pris. men den blir litt sånn sprø på hattehylla åsånn (ihvertfall på sierra) også satt den ikke så godt på gulvet. men brukte den på f.eks dører (vanlig vinyl tror jeg) å der ble det kjempe bra.

Skrevet
du burde kjøpe sånn vinyl lakk på torshov bilrekvesitta. koster rundt 120-130kr for en box. ellers har de noe lignende på biltema til ca samme pris. men den blir litt sånn sprø på hattehylla åsånn (ihvertfall på sierra) også satt den ikke så godt på gulvet. men brukte den på f.eks dører (vanlig vinyl tror jeg) å der ble det kjempe bra.

Takk for tips. Men hvis det ikke sitter ordentlig er det ikke aktuelt... Hadde tenkt til å lakkere med sprøyte, men hvis det finnes noe spraybokslakk som det blir bra resultater av er jo det greìt også?

Skrevet

skal du lakke på metall???

da bruker du hvertfall ikke vinyllakk.

Kjøp deg ei enkel lakksprøyte fra biltema, så kjøper du deg en liter med Spies&Hecker LKW RAL 9005, dette er meget slitesterk lakk beregnet for lastebiler, den gir helt likt resultat som vanlig billakk, men er endel sterkere og finnes kun i rene farger, altså ikke metallic....

Jeg har brukt det på min.. både innvendig og utvendig :lol:

På understell så sandblåser du alt, lakker det med sinkgrunning og lakker over dette igjen med Hammerlakk (altså ikke Hammerrite, men Caston Hammerlakk)

Dette gav hvertfall et pent resultat på min bil :wink:

Lykke til!

Skrevet

sånn jeg forsto det skulle han lakke trekk osv inni bilen.. men mulig jeg missforsto.. skal du lakke metallet inni dørene osv skal du IKKE bruke vinyl lakk :P men om det er selve hattehylla og tepper osv så funker vinyl lakk bra. funker enda bedre på dasjbord osv :wink:

Skrevet
sånn jeg forsto det skulle han lakke trekk osv inni bilen.. men mulig jeg missforsto.. skal du lakke metallet inni dørene osv skal du IKKE bruke vinyl lakk :P men om det er selve hattehylla og tepper osv så funker vinyl lakk bra. funker enda bedre på dasjbord osv :wink:

Ok `? jeg har fakktisk vurdert dette selv. Bilen min har helt svart dasjbord, og jeg kunne tenke meg og ha noe lyse grått ( da det er interiør fargen i resten av bilen. Så da funker det med Vinyl lakk ? Har sett en 325 cupe der noe av dasjbordet er svart, og resten grått. Kunne tenke meg og ha det slik ;)

Skrevet

funker som bare faen.. nå har jeg kun testa svart vinyl lakk.. men både torshov og biltema. torshov sin er nok best. men biltema's funker den også.. jeg pussa foresten ikkeno før jeg lakka heller. bare gjore det rent med aceton. ble BRA! dette var en sierra... dasjen er vel litt "anderledes" på bmw. men skal funke fordet.

Skrevet
skal du lakke på metall???

da bruker du hvertfall ikke vinyllakk.

Kjøp deg ei enkel lakksprøyte fra biltema, så kjøper du deg en liter med Spies&Hecker LKW RAL 9005, dette er meget slitesterk lakk beregnet for lastebiler, den gir helt likt resultat som vanlig billakk, men er endel sterkere og finnes kun i rene farger, altså ikke metallic....

Jeg har brukt det på min.. både innvendig og utvendig :lol:

På understell så sandblåser du alt, lakker det med sinkgrunning og lakker over dette igjen med Hammerlakk (altså ikke Hammerrite, men Caston Hammerlakk)

Dette gav hvertfall et pent resultat på min bil :wink:

Lykke til!

Hvor kjøper jeg Spies&Hecker LKW RAL 9005 da? Søkte på det på sol :lol: fant ikke en dritt..

Holder det med 1 liter for hele interiøret? Hvor mange strøk? Trenger jeg noen grunning?

Lakksprøyte har jeg :D

Hvor kjøper jeg Caston Hammerlakk?

Skrevet

har du ikke en malebutikk i nærheten da? jeg kjøper all lakk på Christoffersen i Skien, tror de er med i Fargeland eller et eller annet sånt...

Spies&Hecker er fabrikanten

LKW er lakktypen

RAL 9005 er kun fargen, det er svart blank...

Og du må sikkert kjøpe litt herder i tillegg, men da blir det bra også, ikkeno vits å slurve med noe nå? hehe...

M3cabriolet kan sikkert skaffe deg det samme her inne, men bare kjør en tur og se etter malerbutikker i nærområdet, finnes garantert noen... :wink:

Skrevet
har du ikke en malebutikk i nærheten da? jeg kjøper all lakk på Christoffersen i Skien, tror de er med i Fargeland eller et eller annet sånt...

Spies&Hecker er fabrikanten

LKW er lakktypen

RAL 9005 er kun fargen, det er svart blank...

Og du må sikkert kjøpe litt herder i tillegg, men da blir det bra også, ikkeno vits å slurve med noe nå? hehe...

M3cabriolet kan sikkert skaffe deg det samme her inne, men bare kjør en tur og se etter malerbutikker i nærområdet, finnes garantert noen... :wink:

Er flere malersjapper rundt i området her :)

Får ta meg en tur en dag og se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...