bzzlink Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 En dame i en honda "brødbil" av et eller annet slag (crv?) krasja inn i fronten min på en parkeringsplass igår. Jeg sto parkert med rumpa inn, og kjørte ut fra min parkeringsplass. Ser at det kommer bil og stopper. Hun ser meg ikke å drar med seg fangeren og fortsetter 20m forbi før hun stopper. Dette skjedde på parkeringsplassen ved vallhall ved Valle Hovin i oslo. Legger ved en tegning hun traff fangeren min 10cm fra skiltplaten slik at det ble hull der, og dro med seg skiltplaten. Skaden på hennes bil var sprekt hjulkapsel, så hun traff altså med felgen. Har ikke fått tatt bilde av bilen min enda, her er hvordan fronten ser ut med forklaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Det er jo hun som har skylden på ein måte i og med at du stod i ro, men sida ho kom køyrande, så har vel du vikeplikt sia du var på veg ut... Veldig vanskelig dette her når det skjer på parkeringsplass, men det er nok ho sin feil. Du stoppa og stod i ro. Ho er i det bevegende køyretøyet så då har ho alt ansvar. Men viss det kjeme til forsikringsselskapet eller noko vil eg tru at du får skylda i og med at det er meir sannsynlig at du har kjørt inn i hjulkapselen hennas enn at ho har tatt fronten din med hjulkapselen sin... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 kjip den der....men siden du stopper og hun ikke ser deg, så er det vel hennes skyld, uten at jeg er sikker på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 kjip den der....men siden du stopper og hun ikke ser deg, så er det vel hennes skyld, uten at jeg er sikker på det. Uansett korleis ulykka er, så er det den som beveger seg som har alt ansvar dersom ein av bilane står i ro. Står du i ro har du ikkje noko ansvar.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 den som kjører ut fra parkeringsplass har vikeplikt uansett. Hun skulle ikke kjørt på deg når du var på vei ut. Spørsmålet er om det var utvetydig at hun stoppet for å slippe deg frem eller ikke. jeg tipper det bilr skylddeling... men logisk sett er det jo hennes feil. ikke så lett å si egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 du har vikeplikt når du skal forlate parkeringsplassen din og kommer det bil kjørende da har du vikeplikt for den i utgangspunktet. men vanskelig og si hva dette blir.. har dere begge samme forsikringsselskap tipper jeg at det blir skylddeling så forsikringsselskapet tjener Mer.. de er utspekulerte på akkurat det der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Blir det skylddeling, så er det berre å klage. Det er egentlig ingenting som heite skylddeling. Det er alltid ein som har gjort meir feil enn den andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gypz Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 seff er det noe som heter skylddeling. alle poengene dine er ikke alltid like gode hylland.. rundkjøringer blir feks så og si alltid skylddeling.. er en grunn til det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Alle poengene mine ekje alltid like gode??? Fleire eksempel på dette??? Ja, det blir ofte skylddeling i rundkøyringer, men det er egentleg ingenting som heiter dette. Dette er berre ein måte for forsikringsselskapene å tjene meir peng på. For når ein ser på ulykker i rundkøyringer der to biler har samme forsikringsselskap, så pleier det som oftest å bli skylddeling. Trenger ikkje nødvendigvis å være i ein rundkøyring eigong. Har jo skjedd at ein med ansvarforsikring har kjørt i ein med full kasko, men han med full kasko har fått skylda. Korfor det? Jo, for det tjener forsikringsselskapene på! Skal prøve å finne litt meir informasjon på dette... Men du meiner altså at det som oftest i rundkøyringer pleier å være begge si feil.. LIKE MYKJE ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gypz Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 cluet er jo at det tar en uke å finne ut av hvem som har skylden, og det koster jo MYE MYE MYE mer enn å si at det er skylddeling. hvis omkostningene med å finne skyldspm tar LANG tid så blir jo forsikringen dyrere uansett! jeg tror ikke du er klar over hvor mye det koster å ha folk i lønnet arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 cluet er jo at det tar en uke å finne ut av hvem som har skylden, og det koster jo MYE MYE MYE mer enn å si at det er skylddeling. hvis omkostningene med å finne skyldspm tar LANG tid så blir jo forsikringen dyrere uansett!jeg tror ikke du er klar over hvor mye det koster å ha folk i lønnet arbeid. Ja, men det er vel opp til forsikringsselskapene og finne ut av dette... Dette går jo på forsikringsselskapene seg imellom meina eg... Dette er eg ikkje 100% sikker på, men skal finne ut av det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 angående hvordan hun traff meg med hjulkapselen. Fronten på z3 er veldig buet, og hun traff bare ytterst på "snuten" for å si det sånn. For å illustrere: Vi har ikke samme forsikringselskap, og det jeg er redd for er at de forsikringselskapene "dealer" med oppgjørene. ser for meg denne konversasjonen mellom saksbehandlerene. If og gjensidige møtes, og har 10 saker som de ikke har blitt enige om hvem som har skylda. if: disse 10 er det dere som har skylda Gjensidige: Nei det er det ikke, men vet du hva vi kan gjøre, vi kan ta skylddeling på de 5 der. også tar dere skylda på på de 2 der, og vi på de 2 her. If: OK, hva med den siste a? Den på parkeringsplassen ved Vallhall? Gjensidige: Vent litt så skal jeg sjekke, vi kan ta på oss skylda på den blir ikke store utbetalingen på den BMW'n der, så skylder dere oss en til neste gang. Konsekvensen for meg: 1. jeg tar det på forsikringen, og mister 30% bonus noe som gjør at havner på malus 10% bonus. Jeg må selge bilen fordi jeg ikke har råd til å betale 30000,- (dette er et reelt tall) iåret i forsikring. 2. Tar det ikke på forsikringen, noe som gjør at jeg må betale 7000,- av egen lomme (med mindre det har skjedd noe med forstillingen på riskokeren slik at det koster 7000 i skade der også), og der gikk den ferien fløyten GRRRRR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 den som kjører ut fra parkeringsplass har vikeplikt uansett. Hun skulle ikke kjørt på deg når du var på vei ut. Spørsmålet er om det var utvetydig at hun stoppet for å slippe deg frem eller ikke. jeg tipper det bilr skylddeling... men logisk sett er det jo hennes feil. ikke så lett å si egentlig Kjenner til den med å være på vei ut fra parkeringsplass. Men den omhandler å være på vei utfra parkeringsplass og til offentlig vei. Her er ingen av oss på offentlig vei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Egentlig din feil iog med at du kom ut ifra en parkeringsplass Men du kan jo prøve å få lagt skylden på henne fordi du hadde stoppet, men i følge slik jeg har lært er det din feil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Jepp, er dette eg snakker om, men det er vel egentleg ingenting som heite skylddeling. Du kan jo nekte på det osv! Og i og med at begge to var på ein parkeringsplass, så er det den som er i bevegelse som har alt ansvar! Kva sa vedkommende i brødbilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå