Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

etter gårsdagen stopp begynte jeg å kikke litt på bilen i dag. Den lader ikke, reima virker bra så da må det være dynamo. Enten i form av dårlig børster eller helt kaputt.

Jeg tenkte jeg skulle ta av dekslet for å komme til den spenningsregulatoren som sitter der. Det viste seg å være veldig vanskelig og svært trangt.

Er det ikke mulig å komme til denne regulatoren uten å demontere hele dynamoen.

Syntes det så svært vrient ut å demontere dynamoen. Noen tips til meg ???

Skrevet

Det er ikke så vanskelig å ta den av, 2 kansje 3 skruer på din så er den av.

Det du kan gjøre for å sjekke den, er å få start på bilen din..og slå på dynamoen og måle om den da begynner å lade. begynner den å lade har du dårlig kontakt i børstene.

Skrevet

Spenningsregulatoren skal da sitte rimelig greit til. To skruer i den ene enden, så drar du hele spenningsregulatoren med børster på rett ut. :)

Kan jo såklart være det er forskjellige merker dynamoer, men på min Bosch 90A er det ihvertfall slik..

Skrevet

nå var jeg ute å prøvde å tak av boksen som besytter spenningsregulatoren, og den sitter med 4 skruer, hvorav 2 sitter under /bak dynamo og er helt håpløse å komme til.

Er det noe jeg gjør feil her? En eller annen patent jeg ikke ser. :shock:

Skrevet
Det er ikke så vanskelig å ta den av, 2 kansje 3 skruer på din så er den av.

Det du kan gjøre for å sjekke den, er å få start på bilen din..og slå på dynamoen og måle om den da begynner å lade. begynner den å lade har du dårlig kontakt i børstene.

hehe.. slå på dynamoen? hvor er bryteren ;) ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...