bigwill Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 Hei etter gårsdagen stopp begynte jeg å kikke litt på bilen i dag. Den lader ikke, reima virker bra så da må det være dynamo. Enten i form av dårlig børster eller helt kaputt. Jeg tenkte jeg skulle ta av dekslet for å komme til den spenningsregulatoren som sitter der. Det viste seg å være veldig vanskelig og svært trangt. Er det ikke mulig å komme til denne regulatoren uten å demontere hele dynamoen. Syntes det så svært vrient ut å demontere dynamoen. Noen tips til meg ???
Kenneth BMW Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 Det er ikke så vanskelig å ta den av, 2 kansje 3 skruer på din så er den av. Det du kan gjøre for å sjekke den, er å få start på bilen din..og slå på dynamoen og måle om den da begynner å lade. begynner den å lade har du dårlig kontakt i børstene.
Gunnar Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 Spenningsregulatoren skal da sitte rimelig greit til. To skruer i den ene enden, så drar du hele spenningsregulatoren med børster på rett ut. Kan jo såklart være det er forskjellige merker dynamoer, men på min Bosch 90A er det ihvertfall slik..
bigwill Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Skrevet Januar 11, 2006 nå var jeg ute å prøvde å tak av boksen som besytter spenningsregulatoren, og den sitter med 4 skruer, hvorav 2 sitter under /bak dynamo og er helt håpløse å komme til. Er det noe jeg gjør feil her? En eller annen patent jeg ikke ser.
opusx Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 Det er ikke så vanskelig å ta den av, 2 kansje 3 skruer på din så er den av.Det du kan gjøre for å sjekke den, er å få start på bilen din..og slå på dynamoen og måle om den da begynner å lade. begynner den å lade har du dårlig kontakt i børstene. hehe.. slå på dynamoen? hvor er bryteren ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå