Gå til innhold

Kjøp over ebay. Erfaringer?

Stjernstedt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Kom over dette http://cgi.ebay.com/ebaymotors/92-98-BMW-E36-3-SERIES-4DR-RED-AND-CLEAR-TAIL-LIGHTS_W0QQitemZ8029369381QQcategoryZ33716QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Rød/hvite baklykter til sedan. 350kr

Helt sykt billig. Er dette seriøse greier, eller kan jeg risikerer å bli lurt trill rundt? Noen som har handlet fra USA før?

Blir vel rundt 200kr ekstra for frakt tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at totalprisen (frakt og mervediavgift i norge, pluss tollgebyr), så blir den på ca 826,- NOK.

Regnestykke:

Lykter: $37

Frakt: $44,99

Merverdiavgift på dette (25%)

Tollgebyr på 160,- (noen nevnte at denne kanskje har gått litt ned)

Uansett: dyrt:

Men du kan komme billigere unna med det, hvis du får selgeren (ikke alle gjør det) til å skrive at pakkens verdi er $20 (under 200,- NOK). Da slipper du mva og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at totalprisen (frakt og mervediavgift i norge, pluss tollgebyr), så blir den på ca 826,- NOK.

Regnestykke:

Lykter: $37

Frakt: $44,99

Merverdiavgift på dette (25%)

Tollgebyr på 160,- (noen nevnte at denne kanskje har gått litt ned)

Uansett: dyrt:

Men du kan komme billigere unna med det, hvis du får selgeren (ikke alle gjør det) til å skrive at pakkens verdi er $20 (under 200,- NOK). Da slipper du mva og slikt.

Her er det endel feil....

Merverdiavgift på dette (25%) = piss, har handlet mye på ebay aldri betalt moms

Tollgebyr på 160,- (noen nevnte at denne kanskje har gått litt ned) = samme som over

Uansett: dyrt: = billig :lol:

Og en ting til, Stjernestedt... IKKE tenk engang på at de finner det ut, det SKJER ikke :wink: og straffen for om det skulle ble funnet er det at man må betale moms...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. du vet.. Det er jo en grunn til at man prøver å unngå den og setter "falsk" verdi. Tollvesnet er jo ikke bare mårragretne og setter 200,- NOK i grense før mva kommer på summen. De gjør det jo ikke for å være morsomme :P

Vet ikke hva som skjer. Er jo ganske liten verdi, så du får nok sikkert bare mva og tollgebyrer hvis dem finner det ut. ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki :oops: Hva er straffen hvis de finner det ut?

Ingen straff, du må betale moms pluss momsgebyr som vanlig (postens momsgebyr er 80,-).

Merk at verdien må settes til under 1000,- ved "gift", og Tollvesenet pleier å være meget mistenksomme når det sendes gaver fra firmaer...

MVH

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det endel feil....

Tollgebyr på 160,- (noen nevnte at denne kanskje har gått litt ned) = samme som over

Uansett: dyrt: = billig :lol:

Og en ting til, Stjernestedt... IKKE tenk engang på at de finner det ut, det SKJER ikke :wink: og straffen for om det skulle ble funnet er det at man må betale moms...

Vel.. er nok en del her på forumet som fint har opplevd dette her. Det at du sier det på en slik måte, gjør at folk da handler i god tro, og da får en "smell" (uansett størrelse) som de ikke hadde forventet seg.

Selvsagt så går det pakker igjennom tollvesnet som har verdi over 200,- NOK uten at det blir mva på det, men det betyr jo ikke at de ikke sjekker.

En kamerat av meg fikk mva og tollgebyrer på en CD/DVD fra play.com som kostet 201,- (pga valutakurset hadde svinget). Kan du forklare den da?

Og forresten, det heter ikke moms lenger. Det gjorde det i gamledager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vært heldig, jeg har måttet betale hver eneste gang.

MVH

Tommy

Takk! Endelig noen som kan si seg enig. ;)

Kanskje steffen_sandnes bare har kjøpt bøker på Ebay? Hehe. Er ikke MVA på bøker inn til Norge ;) Uansett pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte 2 gensere på ebay for 2 uker siden. Selgeren sa han skulle skrive "gift" på pakken. men alikevel så fikk jeg et brev fra posten på mandan om at pakken skulle fortolles og at jeg måtte betale et fortollingsgebyr..Hva er da fordelen med å skrive "gift" på pakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...