SteffenK Skrevet Januar 12, 2006 Share Skrevet Januar 12, 2006 Bilen min har innimellom litt problemer på laveturtall. Den begynner å fuske, altså, den "kutter" liksom. Har ikke vært noe særlig problem for det skjer bare av å til. Men nå akkurat på vei hjem fra jobb så stoppet jeg for å overholde vikeplikten, å når jeg skulle ta av igjen ville den ikke gå fremover,, når jeg trykte på gassen så bare kutta den liksom. Men når jeg holdt inne clutchen å slura så gikk det. Altså jeg la meg på ca 3-4000 rpm å slapp sakte clutchen, da gikk det helt fint. Hva kan dette være? De andre gangene det har skjedd har det helst vært når jeg ligger på lavt turtall i 3-4 eller 5 gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Januar 12, 2006 Share Skrevet Januar 12, 2006 Kondens i bensinen vel? Urent luftfilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2006 Hm, jeg merker også at det smeller fra bakstillinga ganske kraftig hvis jeg slipper gassen fort eller trykker den i bunn fort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 hatt noe av det samme på bilen min, og der var det en vakumslange som hadde hoppet av, sånn at den dro falsk luft, så ville nok tatt en titt og settat alle slanger er hele og at alt er godt tilkoblet, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Sprut startgass på alle slangekoblinger mens motoren går på tomgang. Er det lekkasje vil sannsynligvis turtallet endre seg. Du kan også prøve å dusje på vann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianosthus Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Hadde samme problemet på min M50b25, ville kun gå på høye turtall og full gass, men da gikk den ordentlig også. Problemet var en liten sprekk fra toppdekselpakninga, bytta pakning og har aldri hatt problemer siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2006 Okei takk for hjelpen Men hva med den smellinga? Er det diffen som begynner å bli ødelagt? Smell som sagt hvis jeg trykker gassen fort i bunn, eller slipper den fort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Er nok ikke diffen, men sjekk pakniger og foringer rundt støtdempere, osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 hadde det probleme på en e30, skiftet foringene rundt bakakslingen, tenker spesielt da på en, husker ikke hva den heter, (en av de på e30, to på e36) men den runde plasten du setter bolten i, vis du skjønner.. men slåingen i bakakslingen kommer av at det er bevegelse i den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2006 Ja det er bevegelse i den ja. Virker liksom som om hele greia beveger seg litt fremover. Jeg får tilgang til løftebukk over helga så da finner jeg vell ut hva som er problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianmann Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Mulig oppheng til kardang eller mellomakseloppheng? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå