Gå til innhold

Reg.reim E30


Neonlars
 Share

Anbefalte innlegg

Ja. Av med alle deksel du ser deriblant fordeler da den står på dekselet,av med reimhjulet i bunn og reimhjulet til vannpumpa(det litt mindre hjulet oppenfor)

Løsne strammeren og bytt reim.

MEN-NULLSTILL motoren først.

Har du null peil og aldri har vært borti det så få noen med peiltil å hjelpe deg gjennom det og sjekke at alt er ok,blir den feilmontert og du fyrer opp så skal jeg love deg det blir dyrere enn de 2k det hadde kostet å få byttet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jeg måtte ikke av med vifta =/

men viktig å få på den nye skikkelig, nullstill motoren som propan sier :P jeg presterte å sette på reg.reima feil, da bøyde jeg en del ventiler og lagde hakk i stempla =) var bra fornøyd etterpå da ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nullstiller motoren gjør du ved å sette motoren på merkingen.. det er en pil på reim skiva på veiva, og en pil på kamen, de skal mot ett merke på motor blokka.. også er det sansynlig vis ett hull i bakkant av motoren som går inn i clutch huset som du kan putte en skrue inni svinghjulet sånn av veiva ikke flytter seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm okaj, mulig det er anderledes på 325 da, men på min 323 trengte jeg ikke ta av vifta.

Ble ikke det et sinnsykt knoteri da?? Iom at reg. reima sitter innom vifta??

Jeg bruker iallefall å ta av alt som er av løse deksler og tinger på framsida av motoren når jeg bytter reim....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...