Gå til innhold

Noen som vet? (E39-felger på E34)

Skogen
 Share

Anbefalte innlegg

det skal gå, men mener det er forskjellig navåpninger på E34 og E39, så det er mulig du må skaffe navringer.

255 hørtes mye ut foran, men mulig det går. 5-serien har jeg ikke så greie på, men sikkert noen andre som vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv skikkelig overskrift neste gang..

Både Tech9 og R Andersen har rett. E39-felger går fint på E34. Du må bare ha senterringer som går fra 72.5 til 74.1mm. Fås i plast for en hundrelapp eller hva det var fra OS/GS. I alu litt dyrere.

Når det gjelder bredden på dekkene tror jeg kanskje du får problemer, men det kommer an på om bilen er senka eller ikke, og i så fall hvor mye. Må si jeg lurer litt på den bredden på felgene. Blir det ikke skikkelig ballong med 265/35 på 8"? :shock:

255/35-18" er uansett mye foran. Min er senket 60mm foran, og jeg har 235/40-18" ET12-15 på 8.5" brede felger. De tar borti når jeg legger helt om og har ene fremhjulet i en bakke f.eks..

265/35-18" vil jeg tro går greit bak siden du har det på 8" bred felg, men ET18 er litt høyt. Jeg har merker i demperne mine etter banefelgene. De er 10x18" med 265/35-18" og ET12 eller 15. Det går fint i normal høyde, men når den fjærer helt ned tar de altså borti. Senket 40mm bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...