stianosthus Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 Kansje feil forum å poste på, men det er vel en del med datakunnskaper her? Hadde en cd brenner som ikke virket, og fikk tilsendt ny på garanti. Innstallerte denne og startet maskinen. Da så jeg at alle cd/dvd stasjoner var forsvunnet fra min datamaskin, der det før installasjonen hadde vært 2 stasjoner. Restartet så maskinen, men akkurat samme problem. Åpnet maskinen igjen, og så at ledningene var koblet riktig til, noe de var. Startet så maskinen igjen, men nå ville den ikke starte opp windows, kommer liksom bare til- skjermbildet som sier "press del or F11 to enter setup", maskinen vil ikke gå videre fra dette skjermbildet- om jeg trykker F11 eller del. Kommer ikke inn i bios heller. Hva kan være feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 Forsøk å koble av CD brenneren igjen og se om den starter da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 har du harddisken som primary master, og cd brennerene på secondary master/slave? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 Han kan ha begge som master hvis de står på forskjellige kontakter på hovedkortet, men er de på samme ledning må han jumpre cd brenner til slave. Men jeg tror det må være noe annet siden maskinen går helt i stå. Jeg ville først forsøkt å tatt cd brenner av igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 jeg ville kun hatt i hardisken som windows ligger på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianosthus Skrevet Januar 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2006 Vet ikke hva som er primary og slave siden jeg ikke kommer inn i bios. Får prøve å koble brenneren bort igjen å se om det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 hardisken med windows er vel primary.. se etter om brenner er på samme kabel. er den det så sett den på slave bak på brenneren.. eller som du sier prøv uten brenner koblet til=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 Du trenger jo ikke inn i bois for å se om de er primary/slave.. Det ser du jo på jumperne bak på HD/CD det. Men som de sier, prøv å koble ut CD-rom, men står den på egen kabel skal ikke det være noe problem uansett om den er primary. Maskina starter uansett med en harddisk om du ikke velger at den skal boote fra cd-rom. Dette gjelder vel selv om cd-rom står som primary og hd som slave. Kan jo bare velge at hd skal boote i bios. Men ettersom du ikke kommer dit, så får du prøve å koble den av først og se hva som skjer da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianosthus Skrevet Januar 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2006 Prøvde å koble fra en cd brenner og da startet maskinen med en gang. Prøvde dette med begge stasjonene og den startet med begge, men kun en om gangen liksom Hva faen Skjer her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 Hvis begge cd stasjonene er på samme kabel må du sjekke jumperne bakpå, det er de små plastbitene du ser ved siden av der du kobler ledningen for strøm osv. Den ene må stå på Master og den andre på slave, så vil det nok funke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Du må flytte på den jumperen som er inne i det blå feltet slik at den står på slave hvis spilleren er på samme kabel som harddisken din! Det er sikkert en merkelapp på spilleren som forklarer hvor jumeren skal stå hvis det er slave som skal kjøres... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianosthus Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2006 Tusen takk for bildet antiloop, da var alt i orden igjen. Et bilde sier mer enn tusen ord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Bare hyggelig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå