Gå til innhold

Delte meninger om Simons effektanlegg

-Sammy
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest alt jeg kom over med søking her på forumet, sitter jeg igjen med en del inntrykk. Noen sier at Simons ikke er kjent for å lage lyd, og heller ikke er særlig motstandsdyktig mot rust. Andre sier at det må "kjøres inn" før det blir golyd. Noen som har vert plaget med rust på disse anleggene? Og hvordan er lyden, iforhold til et supersprint f.eks.

ps: i dette tilfellet gjelder det et anlegg til en 318is (m42)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har simons på min 316i compact. Hadde lest det samme som du gjorde nå, og siden jeg ikke ville ha sinnsyk lyd på en 316i kjøpte jeg Simons. Prisen var veldig billig, ca 2500kr. Husker jeg ikke feil så var det nesten halv pris i forhold til supersprint, og bare én tredjedel av det anlegget jeg hadde planlagt å kjøpe til bilen i rustfritt stål. Men lyden var ikke bare lav, men skuffende lav. Faktisk så hørte jeg ikke forskjell inni bilen. Det er en ørliten forskjell fra utsiden ved gasspådrag, men that's it. Sikkert forskjell fra modell til modell, men til min bil ble dette anlegget taust. Men jeg ser ikke noe til rust, og look'en er jo bra, så jeg er fornøyd totalt sett siden jeg ikke ville ha støyende anlegg i utgangspunktet. Det med innkjøring har jeg ikke merket noe til, har kjørt med anlegget 18 000km så langt. Har Simons bakpotte med DTM enderør (ja, jeg vet). Hvis man bøyer seg ned og glaner inn i de store bakrøra så ser man et tynt eksosrør inne i hvert enderør, så det er kanskje ikke så rart at det ikke bråker. Enderøra er bare fake, med andre ord. Dette kom ikke fram på bildene hos Schmiedmann.no, så det syntes jeg var dårlig! Heldighvis syns ikke dette noe særlig når potta er sotete på innsiden.

Håper dette var grei info. Hadde Scorpion på min e36 320i, det var noe helt annet. Skikkelig gromlyd men nesten slitsomt på langtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt simons effektanlegg på bilen min før, det var grei lyd i begynnelsen, men lyden ble mer og mer grom over tid.

Etter en 2års periode fant jeg ut at etter ca 1års bruk med kjøring ca 45min hver dag så var gromheten "maximalt" innkjørt. og etter 2år så så jeg heller ikke til noe rust. Bra anlegg men jeg ville ikke kjøpt simons hvis jeg var ute etter noe med lite lyd, for lyden kommer! :wink:

Jeg kunne tenke meg et effektanlegg til min nye 320I som gir sprek lyd, men ikke no høyere lyd enn orginalt.

Noen Tips?

--------------------------

Tronni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...