Gå til innhold

Motoren hakker.


Rope
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg skal akslerere forrover så hakker det i bilen noen ganger, fra 1000-2000 rpm så hakker det. Det skjer på både 1,2,3 og 4'de men alt når jeg liksom kjører på drit lavt turtall i kø eller noe å skal gi på litt så hakker det, høres ut som motorn fusker liksom, det er nok ikke lambdaen for den har helt jevn gange på tomgang, et lite hakk bare i ny og ne, men lambdaen er bytta for 7000km siden. kan det skyldes kondens eller er det mere allvorlig. noen kanger er det helt borte og andre ganger er det der.

Skal også sies at jeg har kjørt drit pent med bilen siden det ble kaldt i lufta sjeldent over 3000, kan det være sota plugger, de var nye for 5000km siden.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, om tempratur målern viser det betyr det ikke at olja og resten har lyst på juling, men den har ikke hakka sånn før, kanskje den ikke "tåler" å bli kjørt pent.

God vane er vond og vende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste biler rykker litt om du gir litt gass når du ligger mellom 1000 og 2000 rpm.

Jeg kan være enig i påstanden din hvis det er snakk om gamle forgassermotorer, men de fleste nyere biler med innsprøytning er vel strengt tatt IKKE sånn. Ellers er det noe som er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...