Gå til innhold

Får ikke start


Bare_egil
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blåste det rett i veivhuset?

Hvis det er null komp er det sjelden det kun er en ring eller to.

Og hvorfor er stempla gått?

det skal litt til,har det skjedd noe spesiellt med den motoren eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kompresjonstest på samtilige sylindre. Dersom du får avvik på to av sylindrene, altså lavere komp, hell olje i plugghullet og prøv på nytt. Forsvinner avviket er det nok ringene, har du fortsatt lekasje er det innsug eller eksosventil. Ta sylinderlekasjetest og hør i eksosrøret om det blåser, da er det eksosventilen som ikke tetter ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåste det rett i veivhuset?

Hvis det er null komp er det sjelden det kun er en ring eller to.

Og hvorfor er stempla gått?

det skal litt til,har det skjedd noe spesiellt med den motoren eller?

er enten stemplene eller ringene, luften forsvant da vi prøvde. Bilen har vært pusset opp, og dermed stått stille i lang tid. Selger sier at de har skiftet både regreim og toppakning, men tviler litt på hva han sier. Han har helt plutselig klart å miste bmw merkene og noen lister som skal bak ved bakrutene....men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kompresjonstest på samtilige sylindre. Dersom du får avvik på to av sylindrene, altså lavere komp, hell olje i plugghullet og prøv på nytt. Forsvinner avviket er det nok ringene, har du fortsatt lekasje er det innsug eller eksosventil. Ta sylinderlekasjetest og hør i eksosrøret om det blåser, da er det eksosventilen som ikke tetter ordentlig.

har fått ett tips å prøve med rustløser. har prøvd med diesel men det funket ikke veldig bra. Men hvis det ikke funker med rustløser så prøver jeg med olje. hvis dette ikke funker så kaster jeg bilen tilbake til selger..begynner å bli lei :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåste det rett i veivhuset?

Hvis det er null komp er det sjelden det kun er en ring eller to.

Og hvorfor er stempla gått?

det skal litt til,har det skjedd noe spesiellt med den motoren eller?

er enten stemplene eller ringene, luften forsvant da vi prøvde. Bilen har vært pusset opp, og dermed stått stille i lang tid. Selger sier at de har skiftet både regreim og toppakning, men tviler litt på hva han sier. Han har helt plutselig klart å miste bmw merkene og noen lister som skal bak ved bakrutene....men men

Hvor mange % sylinderlekasje fikk du på de to sylindra du sier har defekte ringer/stempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kompresjonstest på samtilige sylindre. Dersom du får avvik på to av sylindrene, altså lavere komp, hell olje i plugghullet og prøv på nytt. Forsvinner avviket er det nok ringene, har du fortsatt lekasje er det innsug eller eksosventil. Ta sylinderlekasjetest og hør i eksosrøret om det blåser, da er det eksosventilen som ikke tetter ordentlig.

har fått ett tips å prøve med rustløser. har prøvd med diesel men det funket ikke veldig bra. Men hvis det ikke funker med rustløser så prøver jeg med olje. hvis dette ikke funker så kaster jeg bilen tilbake til selger..begynner å bli lei :evil:

Hvis bilen absolutt ikke er som han sa den var, bør du få heve kjøpet eller få igjen litt penger. Hvorfor starta du ikke bilen før du kjøpte den? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han hadde ikke satt sammen bilen helt da jeg eller pappa kjøpte den, men han sa det bare var noen slanger som skulle settes på, det er gjort og den startet fortsatt ikke, byttet plugger.fortsatt ikke start...

da jeg testet den med luft så bare forsvant luften, selv om ventilen var stengt. hadde ikke noe prosent greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han hadde ikke satt sammen bilen helt da jeg eller pappa kjøpte den, men han sa det bare var noen slanger som skulle settes på, det er gjort og den startet fortsatt ikke, byttet plugger.fortsatt ikke start...

da jeg testet den med luft så bare forsvant luften, selv om ventilen var stengt. hadde ikke noe prosent greier..

Begge ventilene var stengt? Brukte du "fløyte" og vrei motoren så stempelet stod i øvre dødpunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han hadde ikke satt sammen bilen helt da jeg eller pappa kjøpte den, men han sa det bare var noen slanger som skulle settes på, det er gjort og den startet fortsatt ikke, byttet plugger.fortsatt ikke start...

da jeg testet den med luft så bare forsvant luften, selv om ventilen var stengt. hadde ikke noe prosent greier..

Begge ventilene var stengt? Brukte du "fløyte" og vrei motoren så stempelet stod i øvre dødpunkt?

det vet jeg ikke helt, var naboen min som hjalp meg her, han driver å mekker på på biler, hans utstyr vi lånte også, så tror han viste hva han dreiv med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han hadde ikke satt sammen bilen helt da jeg eller pappa kjøpte den, men han sa det bare var noen slanger som skulle settes på, det er gjort og den startet fortsatt ikke, byttet plugger.fortsatt ikke start...

da jeg testet den med luft så bare forsvant luften, selv om ventilen var stengt. hadde ikke noe prosent greier..

Begge ventilene var stengt? Brukte du "fløyte" og vrei motoren så stempelet stod i øvre dødpunkt?

det vet jeg ikke helt, var naboen min som hjalp meg her, han driver å mekker på på biler, hans utstyr vi lånte også, så tror han viste hva han dreiv med.

Den er god! Ta av toppen og se om du ser noen havarerte stempler/ringer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg så hadde den bilen vært tilbake og selger for leeeenge siden. Kan hende du fikk den sykt billig, men når slike problemer oppstår så er det ikke langt til andre problemer heller!

det som egentlig er greia her er at da vi kjøpte den så var vi egentlig ikke ute etter en bil som fungerte, vi skulle bruke karroseriet til å fikse opp den bilen jeg vraka i høst. men har vært litt frem og tilbake hva vi skal gjøre med de 2 bilene jeg har nå. Selger sa at det var kun en enkel monterings jobb av noen slanger som var igjen. Vi satt på disse slangene og prøvde å få start noe som ikke har fungert. Kan ikke si at jeg har brukt mye penger og heller ikke veldig mye tid. Den meste tiden går vel egentlig til arg :evil: men men. Pappa har god kontakt med selger nå, så order dette, enten avslag i pris eller at han fikser det som evt er galt. Vi har bare prøvd muligheter for en enkel/enklere løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...