hartvix Skrevet Januar 18, 2006 Skrevet Januar 18, 2006 Jeg skal ha storservice på BMWen snart og lurer på om noen har en god anbefaling på verksted i Trondheim. Siden jeg er student vil jeg selvsagt ha det billigst mulig, men jeg er jo glad i bilen min så det må være et verksted med peiling på BMW
Trotto Skrevet Januar 19, 2006 Skrevet Januar 19, 2006 Billig, prøv Tømmernes Bil på Tunga. Trenger ikke ha spesielt peiling på BMW for å ta service - det er jo en smørbrødliste som finnes på databaser internet, hvor alle autoriserte verksted har tilgang. Dessuten finnes lista på TIS-cd'en også. Ellers er EMMSport et bedre, og dyrere alternativ...
Ole@Automote Skrevet Januar 19, 2006 Skrevet Januar 19, 2006 Personlig bruker jeg emm sport i Trondheim, har god erfaring med de
skywalk3r Skrevet Januar 19, 2006 Skrevet Januar 19, 2006 Naf på heggstadmyra er ikke så allerverst heller...brukte dem på min bmw...og var go service...men skal du ha det billig så er snapdrive på tiller billig..men jeg vil ikke anbefale di...jeg levert inn bila mi der...og gikk på smartclub...så plutselig stod den der og, dem har brukt den for å kjøp lunch! Mvh Stian S
Trotto Skrevet Oktober 4, 2006 Skrevet Oktober 4, 2006 Jeg har i sommer benyttet Strandveien Auto til å ta hovedservice 2 + diverse andre reparasjoner på bilen. Jeg må innrømme at inntrykket jeg sitter igjen med totalt sett gjør at jeg med stor sannsynlighet ikke kommer til å benytte de igjen. De klarte å ødelegge traversen på bilen under demontering, og krevde at jeg mått betale for en brukt travers som en av de ansatte hadde hjemme. Radiatoren ødela de også, men der ga de seg ganske raskt - etter å først å ha prøvd seg med at jeg skulle betale for den reparasjonen også. Jeg fikk på forhånd et tilbud på service, som inneholdt artikler som filter, olje, plugger osv. På regningen som kom etter jobben var absolutt alle disse artiklene påplusset større beløp. Bl. a var et filter mer enn doblet, fra kr. 53,- til kr. 113,- Pluggene, som i utg.punkt er kostbare på min bil, ca. kr. 200,- eks mva. pr. stk., hadde havnet på over kr. 330,- pr. stk. Jeg klaget utfra tilbudet, og de måtte selvfølgelig rette prisene. Jeg hedde derimot ingen sjans til å dobbeltsjekke de artiklene som hadde kommet på ekstra i forhold til tilbudet. Tilbudet kom på kr. 7600,-, og jeg sa at dette beløpet måtte jeg få delt opp, eller ta service på et tidspunkt jeg hadde spart opp nok penger. -Dette blir vi nok enige om, sa de. Sluttregningen kommer på kr. 20.500,-. Da jeg tar opp saken med nedbetaling - som blir enda mer nødvendig med et slik beløp, får jeg til svar at de må ha pengene inn i løpet av 2006, hilsen økonomiavd. ( Dette er selvsagt et påskudd for å få pengene drevet inn fortest mulig - ingen andre firma har problemer med å ha ordrereserver 01.01 påfølgende år.) Så på 3 delbetalinger blir beløpene likevel rundt kr. 7000,- Så mye for den enigheten!! En av reparajonene er til alt overmål ikke tilfredsstillende utført. Men jeg orker ikke krangle med dette firmaet lengre...jeg SKAL klare å betale inn - uten at mine barn og onkelbarn skal lide på juleaften. Strandveien Auto konstaterte slakke i hjullager under hovedservicen. Dette var merkelig, da hjullagrene ble byttet mars 2005 - hos EMM Sport. En kort samtale med EMM Sport, og de lovte å skifte disse kostnadsfritt. I dag leverte jeg bilen hos EMM Sport for å skifte disse hjullagrene. Nå nettopp ringte EMM Sport og kunne fortelle at det slettes ikke er noe galt med hjullagrene, men at det er noen indre foringer til opphenget bak som forårsaket "slakken"!!! Så takk til Strandveien Auto!
Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 4, 2006 Skrevet Oktober 4, 2006 Faderen går snart amokk på Strandveien også. Han sliter med at det ikke er noe varme i førersete på sin E91 320d. Disse skulle de fikse på garanti, men tror han har vært inne 5 ganger nå uten at de har fått fikset det. De 2 første gangene hadde de ikke fått delene, tredje gang hadde de fått feil del osv. Mener han har den inne for tiden, og regner med at de fikk seg noen gloser Servicen til Strandveien er så drit dårlig at det skal man lete lenge etter. Skjønner ikke at et autorisert BMW firma kan drive slik. Jeg selv bruker EMM Sport når det trengs, og er vel egentlig kun de jeg iallefall kan anbefale, selv om de har gjort noen små "negative" ting i mitt tilfelle.
BalleKnalle Skrevet Oktober 4, 2006 Skrevet Oktober 4, 2006 Hører mange som ikke har gode erfaringer med Strandveien. Var vel en annen her på forumet som skulle lakkere bakluka si, og det gikk vist ikke så greit heller Kanskje de bare skulle holdt seg til mazda og hunday...
P.I.B Skrevet Oktober 4, 2006 Skrevet Oktober 4, 2006 Var oppom Strandveien Auto for å ta en forstillingskontroll engang. Fikk telefon utpå dagen om det var såpass mye slakke forran der så de måtte bytte div. deler før de kunne ta kontrollen. Jeg sa jeg ville ta jobben selv for å spare noen kroner. Jeg lånte meg grav samme kveld og begynte å lete etter slakke i forstillingen, men jeg fant ikke noen form for slakke. Bestilte så time hos Emm sport for å få dem til å gå over forstillinga og evt. ta forstillingskontroll hvis alt var ok. De fant heller ingen slakke og forstillingskontroll ble utført. Heia Strandveien Auto!
DCA Skrevet Oktober 4, 2006 Skrevet Oktober 4, 2006 kompis av meg som skulle bytte luftmengde måler eller hva det var på sin 330diesel... de måtte ringe til emm for å gjøre dette... grunnen var at de trodde de måtte reprogrammere bilen..men kompisen min sa de ikke trengte det og at de bare måtte ringe emm og spørre... slik ble det! han drar aldri på strandveien mer... dyrere er de og...
325ixturbo Skrevet Oktober 4, 2006 Skrevet Oktober 4, 2006 bestilte meg deler på strandveien jeg å, det tok 3dager med fram og tilbake og bytte feil deler til slutt leverte jeg hele dritn og bestilte fra gs og fikk alt i en papp eske på posten og d ble 100kr billigere. og en arbeids kolega av meg måtte bytte toppakning på en 520 94 mod på strandveien det ble 40.000. nok om det noen uker senere røyk toppen og de måtte reparere bilen for 30,000 igjen da pga av at toppen var slitt? men de hadde plana den ja. merkelig. blanda meg ikke inn jeg for faren til denne karen er eier av firmaet og har penger men di klaga visst på d men kom ingen vei. så strandveien auto ja dit skal ikke jeg
mlello Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 Må dessverre si meg enig der jeg også! Har vært inne med min 116 5 - 6 ganger det siste året for å skifte dørhåndtak.. En gang hadde de ikke fått delene og en annen gang fant ikke mekanikeren alle delene.. Nå skal jeg skifte 2 dørhåndtak igjen, de ble bestillt i midten av august, men har ennå ikke kommet!! Hadde olje service i vår også.. Da ble klimafilteret skiftet, uten at vi ble enige om det.. Men jeg har ikke betalt for det, det står bare i serviceheftet og service indikator ble nullstillt. Det var vel ekstraservice?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå