Gå til innhold

Stempelringer?


Bayerische Mojo Wagen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Første innlegg her. Har kjøpt en 520ia -87. den er veldig ok å kjøre, og endel ting har vært byttet. kjøpte den i forrige uke og i dag fikk jeg den tilbake fra verksted. hadde skifta reg. reim. men mekanikeren sa at den har begynt å få gjennomslag. kanskje forbi stemplene sa han. han løftet på oljepåf.lokket og man hørte turtallet synke.

dette var en veldig kjip overraskelse for meg. og jeg er IKKE mekaniker. han sa at kanskje ville jeg ikke merke noe til på lenge ennå. men jeg er jo skeptiker da.

Noen som vet hva prognosen på slikt er? Noe som kan gjøres? det er synd for bilen har vært godt tatt vare på og er godt vedlikeholdt.

mvh

mojo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?

Det er vakum til innsug fra innsuget pga avgassene til motoren.

Tar man da opp oljelokket vil bilen få "falsk luft" og gå sur på tomgang-det samme som skjer hvis en slange faller av el er sprekk i.

Men forbehold om det faktisk ER gjennomslag(noe jeg betviler)

Jeg mener du ikke har noe gjennomslag det er noe å snakke om,spør alle andre her med en e30 m20 og be de ta opp oljelokket-akkurat det samme vil skje med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei propan og takk for svar. ja, seriøst. Ja han mekanikeren sa at til og med når han tok ut peilepinnen kunne turtallsfall høres. Bilen har gått bare 190000. Han mente den kunne ha gått varm en gang. at det var derfor. men jeg synes motoren går pent og yter det den skal. Konklusjonen hans var hvertfall "den har begynt å få gjennomslag".

Er det slik at hvis han har rett så kan jeg regne med å bare måtte pante bilen snart?

Bilen din ser veldig heftig ut forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider