Gå til innhold

Stempelringer?


Bayerische Mojo Wagen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Første innlegg her. Har kjøpt en 520ia -87. den er veldig ok å kjøre, og endel ting har vært byttet. kjøpte den i forrige uke og i dag fikk jeg den tilbake fra verksted. hadde skifta reg. reim. men mekanikeren sa at den har begynt å få gjennomslag. kanskje forbi stemplene sa han. han løftet på oljepåf.lokket og man hørte turtallet synke.

dette var en veldig kjip overraskelse for meg. og jeg er IKKE mekaniker. han sa at kanskje ville jeg ikke merke noe til på lenge ennå. men jeg er jo skeptiker da.

Noen som vet hva prognosen på slikt er? Noe som kan gjøres? det er synd for bilen har vært godt tatt vare på og er godt vedlikeholdt.

mvh

mojo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?

Det er vakum til innsug fra innsuget pga avgassene til motoren.

Tar man da opp oljelokket vil bilen få "falsk luft" og gå sur på tomgang-det samme som skjer hvis en slange faller av el er sprekk i.

Men forbehold om det faktisk ER gjennomslag(noe jeg betviler)

Jeg mener du ikke har noe gjennomslag det er noe å snakke om,spør alle andre her med en e30 m20 og be de ta opp oljelokket-akkurat det samme vil skje med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei propan og takk for svar. ja, seriøst. Ja han mekanikeren sa at til og med når han tok ut peilepinnen kunne turtallsfall høres. Bilen har gått bare 190000. Han mente den kunne ha gått varm en gang. at det var derfor. men jeg synes motoren går pent og yter det den skal. Konklusjonen hans var hvertfall "den har begynt å få gjennomslag".

Er det slik at hvis han har rett så kan jeg regne med å bare måtte pante bilen snart?

Bilen din ser veldig heftig ut forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja slapp helt av. Ingenting er galt med motoren din! Spør mekanikeren om han får betalt for å lure folk.. Minner meg litt om Pondus... :) (Ehmm, ojojojojj... Detta ser ikke bra ut, gitt.. "Hjørne-speil-opphengsboltene" er "brent", tar flere dager å skifte...) Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey takk tore og 2re og bmwpower også. da skal jeg se om det er noe blårøyk (eller om der lukter bensin av olja på peilepinnen?) og hvis ikke så får jeg bare se åssen det går. bruke den så lenge den går :-) Kan jo hende mekanikeren har sett noe annet han baserer konklusjonen sin på og som han ikke nevnte. krysser fingrene for at alt er ok. jeg liker nemlig å kjøre bmw :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, høres ut som han fryktelig gode "mekanikern" som skulle kjøpe 325'en min. han prøvde også å åpne olje¨påfillingslokket når bilen gikk å sa "hva slags vrak er det du prøver å selge?" når bilen sank på turtall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tosk han mekanikern. ke han har fått fagbrevn hend i fra. posten?

Ta av lokken til olje på fylling: Det er no olje ventilert toppen(oljedamp) og den går igjen på innsuget å gjør at du dreg falskluft.

Peilepinnen: lufta går igjenom retur olja i fra toppen og så går den igjen om ventileringen på topplokken også til innsuget. dreg falskluft.

så enkel er den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...